به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، سید محمد علوی فر (زریون)، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان ایلام اظهار کرد: مردم استان ایلام با مشارکت گسترده در مراسم اربعین حسینی، نقش بسیار به سزایی در پذیرایی و استقبال از زوار حسینی در طول چند سال گذشته ایفا کرده‌اند.

وی، تصریح کرد: مردم استان ایلام در ایام منتهی به اربعین حسینی و همزمان با حضور خیل عظیم عاشقان اباعبدالله (ع) به‌منظور شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین، اقدام به برپایی موکب‌های پذیرایی و استقبال از زوار در مهران، پایانه مرزی و مسیرهای منتهی به مهران می‌نمایند که نشان از ولایتمداری و عشق به ائمه اطهار (ع) دارد.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان ایلام، با بیان اینکه کار ساماندهی موکب‌ها از طریق ثبت‌نام و ارائه پروانه فعالیت از سال گذشته در این استان اجرا شد، ابراز کرد: موکب‌ها و ایستگاه‌های پذیرایی، خدماتی و فرهنگی در ایام اربعین حسینی فقط با ثبت‌نام و دریافت مجوز و شناسنامه می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند.

علوی فر، با اشاره به اینکه سال گذشته 220 موکب با دریافت مجوز در ایام اربعین حسینی در زمینه پذیرایی از زوار در مناطق مختلف استان فعالیت داشتند، افزود: در سال جاری نیز مسئولان و مدیران موکب‌های می‌توانند برای ثبت‌نام به کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان واقع در دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام مراجعه کنند.

وی، با تأکید بر اینکه پانزدهم مهر ماه آخرین فرصت ثبت‌نام برای برپایی موکب و دریافت مجوز فعالیت است، گفت: در حال حاضر مدیران حدود 40 موکب برای انجام ثبت‌نام به این کمیته مراجعه کرده و مجوز فعالیت آنان در دست اقدام و در حال صدور است.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان ایلام، با اشاره به اینکه در سال جاری کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان آمادگی صدور مجوز فعالیت 180 موکب را دارد، خاطرنشان کرد: از عموم مسئولان موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی درخواست می‌شود که هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.