به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، با توجه به نوسانات قیمت ارز و افزایش قیمت بلیت هواپیما، سفر به عتبات نیز گران شد، به طوری که نه تنها سفرهای هوایی بلکه سفرهای زمینی به عتبات نیز افزایش چشمگیری داشت و سفر به عتبات به صورت زمینی با 40 درصد افزایش از یک میلیون و 600 هزار تومان تا یک میلیون و 900 هزار تومان و به صورت هوایی با 60 درصد افزایش از 3 میلیون و 180 هزار تومان تا 3 میلیون و 380 هزار تومان شد.

مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه افزایش قیمت سفر به عتبات از 11 شهریور ماه اعمال می‌‌شود، اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا هزینه سفر به عتبات افزایش قابل توجهی نداشته باشند، اما متأسفانه به دلیل اینکه هزینه‌های سفر به عتبات با دلار و یا دینار محاسبه می‌شود، شاهد افزایش قیمت این سفر معنوی هستیم.

وی با بیان اینکه دینار عراق هم‌پای دلار افزایش یافته است، گفت: با توجه به کاهش ارزش پول ملی، هزینه سفر به عتبات نیز افزایش یافته و ممکن است همین امر موجب سودجویی برخی افراد و تخلفاتی در زمینه اعزام زائران به عتبات شود.

آقایی با اشاره به لزوم اعزام به عتبات با کاروان‌های مجاز، خاطر نشان کرد: به زائران توصیه می‌کنیم برای تشرف به عتبات تنها از کاروان‌های مجاز که در سایت سازمان حج و زیارت اسامی آن‌ها درج شده است، اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت به نزدیک شدن به ایام محرم اشاره کرد و افزود: خیل عظیم عاشقان حسینی در محرم و صفر به عتبات مشرف می‌شوند که علاقه‌مندان به سفر به عتبات در نیمه اول محرم و به ویژه عاشورا و تاسوعا باید از ساعت 9 صبح فردا 11 شهریور ماه اقدام کنند که روند اعزام زائران نیز از 20 تا 31 شهریور ماه صورت می‌گیرد.