به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، از مازندران به نقل از ایسنا، «اربعین» سفری به سرزمین پر بلا در آئینی ملی مذهبی است، تنها عشق به معشوق می‌تواند انسان را راهی یک راه پر تلاطم اما لذت بخش کند، راهی که به «حسین» ختم می‌شود؛ از کنار عمودهای کربلایی در مسیر «اربعین حسینی».
چند سالی است که مردم مسلمان ایران با حضور در راهپیمایی میلیونی اربعین باری دیگر ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نه به صورت حرف بلکه در عمل، ابراز می‌کنند و کیلومترها راه را برای زیارت حسین (ع) پیاده می‌پیمایند.

در این میان خادمان امام حسین (ع) نیز با برپایی موکب‌های کوچک و بزرگ و به هر وسیله و بهانه‌ای به این زائران خدمت و به آن افتخار می‌کنند.
استان مازندران یکی از استان‌هایی است که هر ساله در این مسیر پیشگام بوده و سال گذشته 20 موکب را در مسیر پیاده‌روی اربعین برپا کرد، در این میان شهرستان فریدون‌کنار نیز سال گذشته با برپایی موکب «خدا‌م‌الحسین (ع)»، با خلوص نیت، به زائران اباعبدالله خدمت‌رسانی می‌کرد.
امسال کمی اوضاع متفاوت‌تر است، محمدرضا آزادی‌کناری مسئول موکب خدام‌الحسین (ع) شهرستان فریدون‌کنار با حضور در جمع رسانه‌های فعال این شهرستان، از کاهش تعداد موکب‌های استان مازندران نسبت به سال گذشته از 20 به 10 موکب خبر داد و اظهار داشت که خدام‌الحسین یکی از این موکب‌های فعالی است که در اربعین امسال حاضر خواهد شد، موکبی که نه تنها به فریدون‌کناری‌ها، مازندرانی‌ها و ایرانیان بلکه به تمام زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی خواهد کرد.
 

1011320_854.jpeg

 

 اربعین شاهراه ظهور امام زمان (عج) 
آزادی با این استدلال که اربعین شاهراهی است که به ظهور امام زمان (عج) ختم می‌شود، تصریح کرد: خون امام حسین (ع) به شیعیان آنچنان انگیزه‌ای داد که برای ظهور امام زمان (عج) در جنبش هستند.
وی با اشاره به عملکرد این موکب در سال گذشته اظهار کرد: حدود 17 تن برنج و 100 میلیون تومان وجه نقد از 23 روستا و شهر فریدون‌کنار جمع آوری شده بود و موکب خدام‌الحسین (ع) شهرستان فریدون‌کنار از 20 موکب مازندرانی توانست رتبه چهارم را به دست آورد و در میان 10 موکبی که امسال خدمات می‌دهند قرار دارد.

 

 پذیرایی از 38 هزار نفر وعده در سال گذشته

مسئول موکب خدام الحسین (ع) فریدون‌کنار خاطرنشان کرد: یکی از برکات این موکب این است که به وسیله نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران، در اربعین امسال و در عمود 1215، پرچم امام رضا (ع) بر روی این موکب برافراشته می‌شود.
 

1011322_225.jpeg

آزادی در ادامه افزود: در سال گذشته 38 هزار نفر وعده در حسینیه، مدرسه، چادرهای مجاور و در عمود 1215 انجام شد. هر کسی می‌تواند زائر باشد.
به گزارش ایسنا مازندران، «اگر از جمله کسانی هستید که حسرت حضور در اربعین حسینی و درک حضوری آن را از دست می‌دهید، می‌توانید در ثواب آن شریک باشید» این شعار خدام‌الحسینی‌ها است، هر نفر یک زائر می‌تواند باشد و به هر شکلی می‌توان برای بهره‌ بردن از ثواب اخروی در این حرکت میلیونی سهیم بود.
برخی‌ با کمک‌های مادی خود، راه را برای خدمت‌گذاری خادمان در این موکب هموارتر می‌کنند، برخی از دسترنج‌شان، برنج، قوت غالب مازندرانی‌ها برای زائران نذر می‌کنند و هر کسی به هر نحوی.

آزادی با اشاره به اینکه با انتخاب رابطان موکب در شهر، روستا و اقشار مختلف، مسیر را برای جمع‌آوری نذورات مهیا کردیم، تصریح کرد: مردم می‌توانند وجه نقد، برنج، دارو و هر چیز دیگر را در این مسیر نذر کرده و در اختیار موکب قرار دهند.
 

1011321_537.jpeg

 
صرف نذورات برای عراقی‌ها فقط یک شایعه است
وی با بیان اینکه برخی می‌گویند نذورات برای عراقی‌ها مصرف می‌شود، اما این سخنان شبهه‌ای بیش نیست و تمام نذورات برای زائران امام حسین استفاده می‌شود، گفت: موکب سبایا کربلا شریک عراقی موکب خدام الحسین (ع) شهرستان فریدون‌کنار محسوب می‌شود. مسئول موکب خدام الحسین (ع) شهرستان فریدون‌کنار با اشاره به اینکه در خدمت‌رسانی در عراق، با آن‌ها مشارکت می‌کنیم، افزود: امسال مدیریت آقایان و بانوان با این موکب و امور مربوط به ادارات و خرید در کشور عراق با آن‌ها است.