به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش هزینه‌های سفر به عتبات اظهار داشت: در سال جاری با وجود نوسانات قیمت ارز و افزایش آن، سازمان حج و زیارت سعی کرد تا زائران را با هزینه‌های کمتر به عتبات اعزام کند که بر این اساس سفرهای ارزان‌قیمت را راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه هم‌‌ اکنون با توجه به افزایش قیمت دلار امکان کاهش هزینه‌های سفر به عتبات وجود ندارد، افزود: علاوه بر افزایش قیمت دلار، ما در هفته‌های جاری با افزایش قیمت بلیت هواپیما نیز مواجه شدیم، بر همین اساس امکان اعزام زائران عتبات با قیمت قبلی وجود ندارد.

آقایی از افزایش 60 درصدی هزینه سفر هوایی به عتبات خبر داد و گفت: سفرهای هوایی به عتبات از سه میلیون و 180 هزار تومان تا سه میلیون و 380 هزار تومان و هزینه سفر زمینی به عتبات نیز از یک میلیون و 600 تا یک میلیون و 900 هزار تومان پیش‌بینی شده است.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به زمان اجرایی شدن افزایش هزینه‌ سفر به عتبات خاطر نشان کرد: کاروان‌ها تا 10 شهریور ماه موظف هستند با همان قیمت قبلی زائران را به عتبات اعزام کنند ولی از 11 شهریور ماه به بعد افزایش قیمت سفر به عتبات اعمال خواهد شد.

به گزارش کرب‌وبلا، سفر به عتبات یکی از آرزوهای هر شیعه است و سالانه میلیون‌ها زائر حسینی به عتبات مشرف می‌شوند که در ماه‌های اخیر هزینه سفر به عتبات به صورت هوایی از یک میلیون و 600 تا 2 میلیون تومان متغیر بود.