به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، علی برنارد جنگام روزنامه‌نگار اهل کامرون، در سخنانی در کربلا و حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام، ماجرای گرایش خود از مسیحیت به اسلام و چگونگی تبلیغ مکتب اهل بیت (ع) در کامرون را بیان کرد.

جنگام گفت این اولین بار نیست به کربلا می‌آیم، اما هر بار که به عراق می‌آیم گویی اولین بار است و من این کشور را دوست دارم، زیرا سرزمین پیامبران و سرزمینی است که امام حسین (ع) آن را برگزید تا در آن فریاد آزادی علیه ظلم و استبداد سر دهد و به این خاطر من خوشحالم که در کربلا هستم و مردم عراق نیز مردمی لطیف و مهربان هستند که به زائران احترام می‌گذارند.

روزنامه‌نگار مسلمان ادامه داد: هنگامی که خود را با گذشته مقایسه می‌کنم می‌بینم که تغییر زیادی کرده‌ام و به ویژه پس از آنکه شیعه شدم متوجه شدم که نگاه من به جهان تغییر کرده و در جامعه خود به یک الگو تبدیل شده‌ام که از من پیروی می‌کنند و تمام این‌ها از برکات مدرسه اهل بیت علیهم‌السلام است.

جنگام گفت: از آنجا که یک روزنامه‌نگار هستم، مجله الکترونیک نورالحسین را راه اندازی کردم و سختی‌های راه هم نتوانست مانعی بر سر راه من در این مجله باشد و از این رو به نشر آن ادامه دادم و مطالب آن نیز کاملا مربوط به اهل بیت و سیره و ارزش‌های آن‌ها است به اضافه اخبار مهم جهان اسلام و عتبات مقدس عراق.

وی درباره کامرون گفت: در کشور کامرون حق آزادی بیان کاملا محترم است و ترویج مذهب اهل بیت (ع) هیچ مشکلی ندارد و تنها مشکل ما نبود رسانه‌های مکتوب، تصویری و شنیداری در کامرون است که به مسئله امام حسین و سیره ایشان بپردازند.

جنگام گفت: تشیع در کامرون پیشینه زیادی ندارد، اما روند رو به رشدی دارد و برآوردها نشان می‌دهد اکنون بیش از 50 هزار شیعه در کامرون وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: پیروان ادیان در کامرون همکاری زیادی با هم دارند و همه در کنار هم احساس صلح و آرامش می‌کنند و هیچ درگیری و اختلافی میان پیروان ادیان وجود ندارد، بلکه همه ادیان با الفت و محبت با هم زندگی می‌کنند و مراسمات و عزاداری‌های پیروان اهل بیت در مساجد و حسینیه‌ها شاهد مشارکت روزافزون مردم، حتی مسیحیان است.