به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا از قم، علی علامه زاده دبیر کنگره بین المللی امام سجاد علیه‌السلام عصر امروز (18 مرداد) در سومین همایش سیدالعابدین علیه‌السلام که با عنوان «بررسی ظرفیت‌های تبلیغی صحیفه سجادیه در عرصه بین الملل» و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در سالن همایش‌های بین المللی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، عنوان کرد: نخستین دوره این همایش در شهر تهران و دومین دوره همایش هم در قم برگزار شد.

 

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد علیه‌السلام اظهار داشت: همایش سیدالعابدین علیه‌السلام، پیش‌کنگره‌ای برای هشتمین دوره کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام است که هر سال شاهد برگزاری کنگره در ایران و برخی کشورهای جهان هستیم.

 

علامه زاده یادآور شد: سال گذشته، هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد علیه‌السلام در 12 استان کشور و 15 کشور جهان برگزار شد.

 

وی با اشاره به اقدامات دبیرخانه این کنگره، افزود: تفسیر صحیفه سجادیه توسط آیت الله نعیم آبادی در بندرعباس شروع شده است و در چند سال اخیر شاهد آغاز نهضت حفظ صحیفه سجادیه در استان هرمزگان و برخی شهرهای کشور بودیم.

 

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد علیه‌السلام با بیان اینکه ده‌ها نفر در استان هرمزگان اقدام به حفظ صحیفه سجادیه کردند، گفت: به برکت امام سجاد علیه‌السلام، هر سال تعدادی از زندانیان غیر عمد را در روز همایش امام سجاد (ع) با همکاری دستگاه قضایی آزاد می‌کنیم.

 

علامه زاده همچنین اظهار داشت: به برکت این همایش، آثار زیادی در حوزه شعر در خصوص امام سجاد علیه‌السلام تولید شده است.

 

وی به برگزاری اردوی فرهنگی، آموزشی و زیارتی سفیران ولایت در راستای برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد علیه‌السلام اشاره کرد و افزود: این دوره با حضور بیش از 2 هزار و 500 نفر از جوانان استان هرمزگان با سخنرانی عالمان برجسته در قم و مشهد برگزار شد.

 

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد علیه‌السلام تصریح کرد: ما نسبت به ائمه اطهار علیهم‌السلام تعهداتی داریم که باید این تعهدات را به صورت عملی ادا کنیم.

 

وی در پایان یادآور شد: هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد علیه‌السلام روز 25 محرم در بندرعباس و در روزهای قبل در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود.