به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به ادامه روند اعزام‌های ارزان‌قیمت به عتبات، اظهار داشت: از اواخر اردیبهشت‌ ماه امسال سفرهای ارزان‌قیمت به عتبات برای افرادی که از تمکن مالی بالایی برخوردار نبودند، پیش‌بینی شد.

وی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از اعزام کاروان‌های غیرمجاز و امکان زیارت برای تمامی افراد عنوان کرد و گفت: سفرهای ارزان‌قیمت از یک هفته قبل از ایام عرفه متوقف می‌شود، چرا که در این ایام تعداد متقاضیان زیاد است و با توجه به امکانات موجود نمی‌توان این سفرها را ادامه داد.

آقایی به استقبال ایرانیان برای سفر به عتبات در روز عرفه اشاره کرد و افزود: هر سال تعداد زیادی از ایرانیان هم‌زمان با ایام عرفه به ویژه در این روز پرفضیلت به عتبات مشرف می‌شوند، چرا که در روایات بسیاری نیز زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه تأکید شده است.

وی با بیان اینکه نام‌نویسی از متقاضیان سفر به عتبات در ایام عرفه از امروز آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان به این سفر نورانی از امروز 7 مرداد می‌توانند با مراجعه به دفاتر مجاز سازمان حج و زیارت برای ایام عرفه نام‌نویسی کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به لزوم عدم مراجعه به کاروان‌های آزاد برای عتبات، گفت: با توجه به اهمیت تأمین امنیت زائران عتبات، به تمامی علاقه‌مندان به سفر کربلا توصیه می‌کنیم که از نام‌نویسی در دفاتر غیرمجاز بپرهیزند، چرا که بیشتر این دفاتر از بیمه و سایر امکانات برخوردار نبوده و ممکن است برای زائران مشکلاتی ایجاد کنند.