به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا از رشت، غلامرضا عباسپور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان امروز (8 مرداد) در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی شهرستان رشت با اشاره به حضور زائران قفقازی در گیلان جهت اعزام به همایش اربعین حسینی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال 13 هزار زائر خارجی قفقازی، داغستانی و چچنی از مرز آستارا وارد کشور شده تا به کربلای معلی اعزام شوند.

وی در ادامه به میزبانی گیلان از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: موکب شهرستان رودسر در مرز مهران پذیرای پنج هزار زائر اربعین خواهد بود.

عباسپور افزود: موکب شهرستان‌های آستانه اشرفیه، سیاهکل، لاهیجان و لنگرود نیز در نجف عهده دار تغذیه و اسکان پنج هزار زائر هستند.

وی با اشاره به پذیرایی از پنج هزار زائر دیگر در کربلا تصریح کرد: موکب شهرستان‌های رشت، فومن، شفت، صومعه سرا، ماسال، انزلی و رضوانشهر نیز در کربلا خدمات لازم را به زائران ارائه می‌دهند.

رئیس ستاد عتبات عالیان گیلان با بیان اینکه جهت اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات دو روحانی در هر موکب حضور دارد تصریح کرد: برای هر زائر 40 هزار تومان جهت تغذیه و اسکان پیش بینی شده است.