به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، بهروز اکرمی در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان هرمزگان، عنوان کرد: با مستندسازی برنامه‌ها می‌توان ارزیابی بهتری از عملکرد خود در سفر زائرین داشت و برای رفع مشکلات و مسائل اقدامات مناسبی انجام داد.

وی به مشارکت مردمی در فعالیت‌های مناسبت اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: مردم استان همواره در سفر اربعین حسینی حضور پرشوری داشته‌اند و این مشارکت و حضور نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است.

اکرمی اضافه کرد: به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های اربعین حسینی باید نظرات زائران را در خصوص سفرهای گذشته و حال جویا شد تا نقاط قوت و ضعف نحوه برگزاری آن را از دیدگاه مردم مطلع دیده و برای رفع مشکلات اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان سفر زائران به مناسبت اربعین حسینی را یک سفر معنوی دانست و بیان داشت: باید برنامه‌های پیش بینی شده برای این سفر بر پایه فعالیت‌های مذهبی، دینی و فرهنگی دیده شود تا بتوان بر بار معنوی این سفر افزود.

وی گفت: معنویت سفر زوار به مناسبت اربعین حسینی باید حفظ شود و نیاز است در این عرصه دقت فروانی صورت گیرد تا همواره یک حرکت مذهبی، دینی و انسان ساز در برنامه‌های این سفر صورت گیرد.