به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، کتاب «راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا» نوشته حجت الاسلام جواد سلیمانی امیری، عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم از سوی دفتر نشر معارف به چاپ سوم رسید.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «در زیارت أربعینِ سیدالشهدا (ع) که شیخ طوسی آن را در «تهذیب الاحکام» و «مصباح المتهجد» از امام صادق (ع) نقل کرده است می‌خوانیم: «بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله»؛ [حسین‌بن‌علی (ع)] خون درون قلبش را در راه تو بذل کرد تا بندگانت را از جهالت و حیرت گمراهی نجات دهد.

طبق این بیان، نجات امت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از «جهالت»، هدف اصلی قیام اباعبدالله (ع) بوده است. از این‌ رو، در این نوشتار، ابتدا مقصود از جاهلیت و جامعه جاهل، سپس چگونگی تکرار جاهلیت در صدر اسلام و سرانجام علت پیدایش مجدد آن در میان امت پیامبر (ص) را مورد بررسی قرار می‌دهیم.»

در این کتاب مباحث زیر تببین و تحلیل می‌شود: مفهوم جاهلیت، عقاید جامعه جاهلی، بازگشت جاهلیت، زمینه‌های بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا و راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا.

چاپ سوم کتاب «راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا» در 63 صفحه، قطع پالتویی، صفحه آرایی جذاب و دورنگ، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 4500 تومان منتشر شده است.