به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا از ایلام، حجت‌ الاسلام علی چراغی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی مشارکت‌های مردمی اربعین امسال اظهار داشت: 220 موکب در استان ایلام در اربعین امسال خدمات‌رسانی به زائران را انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام گفت: خدمات‌رسانی به زائران حسینی در اربعین افتخاری است که نصیب مردم ایلام شده است و مردم ولایت‌مدار ایلام با برپایی موکب در مسیر تردد از ابتدای حوزه ورودی استان ایلام تا پایان حوزه استحفاظی استان و در کل شهرستان‌ها که مسیر تردد عاشقان حرم حسینی هستند ارائه خدمات می‌دهند.

چراغی‌پور به نحوه اخذ مجوز موکب‌ها اشاره کرد و گفت: با آغاز به‌کار سامانه جامع اربعین اخذ مجوز برای برپایی موکب به سهولت و سرعت انجام می‌گیرد.

وی از موکب‌هایی که در گذشته فعال و هم اکنون تغییراتی در هیئت امنای آنان انجام شده است خواست و گفت: برای اخذ مجوز جدید منطبق با تغیرات هیئت امنای خود اقدام کنند.

چراغی‌پور به عدم برپایی موکب در اربعین امسال در داخل شهرها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به جهت خدمات‌دهی بهتر در شان و شخصیت زائران کلیه موکب‌ها در مسیر تردد استقرار و ارائه خدمات می‌دهند.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام گفت: شهروندان عزیز نکته نظرات و پیشنهادات خود را جهت برپایی و ارائه خدمات موکب‌ها به ستاد اربعین حسینی ایلام منعکس کنند.