پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، زیارتنامه‌ها یکی از مهم‌ترین منابع برای دستیابی به فضایل اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و نیز برخی شیعیان این بزرگواران است. البته لازمه آن، اطمینان از صدور متن زیارتنامه از ناحیه معصومین (ع) است که در اصطلاح به آن زیارتنامه مأثوره «اثر روایی» گفته می‌شود. 

زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها از جمله زیارتنامه‌هایی است که از سوی برادر بزرگوار ایشان یعنی امام رضا (ع) نقل شده است؛ لذا می‌توان نسبت به معارفی که در متن زیارت بیان شده، اطمینان حاصل کرد. به مناسبت ایام ولادت این بانوی گرامی اسلام گذری بر فضایل حضرت در زیارتنامه منسوب به ایشان خواهیم داشت. 

در بخشی از زیارت حضرت می‌خوانیم:

«اَلسَّلامُ عَلَیْکِ، عَرَّفَ اللهُ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ فِى الْجَنَّه وَ حَشَرَنا فى زُمْرَتِکُمْ، وَ أَوَرَدْنا حَوْضَ نَبِیِّکُمْ، وَ سَقانا بِکَأْس جَدِّکُمْ مِنْ یَد عَلِى ِّ بْن ِ اَبى طالِب، صَلَواتُ الله عَلَیْکُمْ»
 سلام بر تو، خداوند  میان ما و شما در بهشت معرفت و شناخت دهد و ما را در زمره شما محشور کند و بر حوض پیامبر شما وارد کند و ما را با کاسه جد شما از دست على بن ابى طالب سیراب کند ـ صلوات خدا بر شما باد»

بر اساس این فراز از زیارتنامه به برخی مقامات معنوی حضرت معصومه (س) که خداوند بر این بانوی شریف عطا کرده می‌توان پی برد. در این فراز در جوار مرقد مطهر حضرت از خداوند چهار درخواست داریم که شامل: معرفت و شناخت در بهشت نسبت به حضرت معصومه (س)، محشور شدن در زمره ایشان، همراهی با ایشان برای ورود در کنار حوض کوثر و سقایت از دستان امیرالمؤمنین (ع) است. 

این قسمت از زیارتنامه به ما می‌آموزد یک انسان مؤمن به چنان مقامی می‌تواند دست یابد که شیعیان آرزوی همراهی با او در تمام مقاطع بهشت را از خداوند خواستارند تا جایی که همراه او بر برترین مخلوق یعنی پیامبر گرامی اسلام (ص) و نیر بر برترین وصی انبیا یعنی امام علی (ع) وارد شوند و از نعمات خدا متنعم شوند و حضرت معصومه (س) از جمله این مؤمنین است.