به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، سینتیا مک کینی گفت، رسانه‌های جهان تنها به پخش حوادث خشونت بار و تروریسم در عراق پرداخته و هیچ توجهی به مراحل نبرد عراقی‌ها با تروریست‌ها و اقدامات آنان برای آزادی سرزمینشان ندارند.

این خانم آمریکایی که با مجله الروضه الحسینیه وابسته به آستان مقدس حسینی گفت‌وگو می‌کرد، افزود: رسانه‌های جهان به مسائل مثبت و زیبا در عراق نظیر همبستگی عراقی‌ها در نبرد با تروریست‌ها نمی‌پردازند.

وی که برای زیارت عتبات عالیات در کربلا حضور یافته است، تصریح کرد: آنچه درباره اوضاع عراق گزارش شده و این کشور را سرشار از بحران و بدبختی جلوه می‌دهد، نادرست است و عراق به سوی ثبات و آبادانی گام برمی‌دارد.

سینتیا مک کینی اظهار داشت که مطمئنا به دانشجویان خود خواهم گفت که عراقی‌ها چگونه به دفاع از حقوق خود پرداخته و با دشمن می‌جنگند.

وی که سال گذشته در پیاده روی اربعین حسینی در کربلا حضور یافته بود، ادامه داد: زیارت اربعین حسینی نشان دهنده معنای واقعی وحدت در عراق است.

مک کینی خاطرنشان ساخت: انتشار داستان امام حسین (ع) با استفاده از همه شیوه‌ها و امکانات رسانه‌ای به جهانیان از اهمیت فراوانی برخوردار است چرا که مساله‌ای جهانی به شمار آمده و باید در همه مراسم‌ها از آن یاد شود.