به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، حرم مطهر حضرت عباس (ع) در راستای برنامه‌های خود برای ارتقای سطح خطابه دینی بانوان برای اولین بار در زمینه برنامه‌های آموزشی خود دوره‌های تخصصی زبان انگلیسی ویژه بانوان را برگزار می‌کند.

این برنامه زیر نظر کمیته‌ای تخصصی برگزار می‌شود تا بانوان سخنران به زبان انگلیسی تربیت شوند و بتوانند مفاهیم دینی را به زبان انگلیسی ارائه کنند و از زبان به عنوان ابزاری برای ارتباط با زائران خارجی استفاده کنند.

IMG11362661.jpg


یکی از مسئولان برگزاری این دوره گفت: ایده اولیه این دوره از آن‌جا ناشی شد که ما در ایام زیارت‌های پرجمعیت با زائرانی غیر عرب روبرو بودیم که نیاز به برقراری ارتباط داشتند و از این رو ما نیز تلاش کردیم سطح توانایی سخنرانان دینی خود را افزایش داده و آن‌ها را به سلاح زبان تجهیز کنیم.

وی افزود: آستان مقدس حضرت عباس (ع) همواره در این زمینه‌ها پیشتاز بوده و این بار نیز ما تلاش کردیم توانایی و مهارت بانوان مبلغ خود را افزایش دهیم تا این بخش از تبلیغ نیز در انحصار مبلغان مرد نباشد.

وی افزود: با همکاری و همفکری با شیخ امیر الولی استاد حوزه و از مدرسان زبان انگلیسی برنامه‌ای برای این دوره تدوین شده و موادی همچون رساله عملیه مقتل امام حسین (ع) و کتاب عقائد امامیه شیخ مظفر و رساله حقوق امام سجاد (ع) و برخی دروس اخلاقی در آن به بانوان سخنران آموزش داده می‌شود.