پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در پنجمین جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین 97 با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی اربعین به تصویب رسیده است، گفت: این همایش با همکاری دستگاه‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا کنون شورای سیاست‌گذاری همایش بین‌المللی اربعین سه جلسه برگزار کرده است و ما منتظر پیشنهادات و مصوبات کمیته علمی برای تعیین زمان و مکان برگزاری این همایش در ایران و عراق هستیم، افزود: مجمع جهانی اهل‌بیت مسئول بخش بین‌الملل، وزارت علوم مسئول شورای علمی، وزارت کشور مسئول پشتیبانی و صداوسیما هم مسئول رسانه و اطلاع‌رسانی این همایش است.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین به برگزاری جلسات مختلف با مسئولان عراقی به منظور برپایی همایش اربعین به صورت بین‌المللی اشاره کرد و گفت: برای برگزاری این همایش یک شورای علمی در عراق تشکیل خواهد شد و دانشگاه‌ها و وزارت علوم عراق نیز در برگزاری این همایش مشارکت خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری سوگواره عبرات گفت: هدف از برگزاری سوگواره عبرات حفظ و نشر ارزش‌ها و فرهنگ اهل‌بیت و استفاده از ظرفیت مردمی برای ترویج این فرهنگ است.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام مرادی مدیر کل فرهنگی جامعه‌المصطفی با اشاره به اینکه از 69 ملیت، دو هزار و 299 اثر در 11 رشته مختلف به دبیرخانه سوگواره رسیده است، گفت: مرحله اول داوری این آثار به پایان رسیده است.

همچنین حامد نگارش دبیر سوگواره عبرات خاطر نشان کرد: بیش از سه هزار اثر داخلی به دبیرخانه همایش ارسال شده که داوری این آثار در حال انجام است.

در پایان این جلسه، اعضای کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین درباره سازوکار اجرای سوگواره عبرات نقطه نظرات خود را بیان کردند.