به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، کتاب «میراث علمی امام حسن و امام حسین علیهماالسلام» نوشته محمد باغستانی کوزه‌گر، در پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و در انتشارات این پژوهشگاه منتشر شد.

سیره‌نگاری اهل‌بیت (ع) سابقه‌ای دیرپای در میان اندیشمندان جامعه شیعی دارد؛ در سیره‌نگاری امام حسن و امام حسین (ع) که با رویکرد‌های گوناگون توجه نویسندگان را برانگیخته، دو موضوع صلح امام حسن (ع) و قیام امام حسین (ع) حجم پرشماری از این نگاشته را به خود اختصاص داده است.

IMG15202978.jpg

با بررسی رفتار پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم با مخالفان، پیروان آن حضرت می‌توانند از افراط و تفریط در برابر آنان دور بمانند و با اقتدا به آن جناب بهترین شیوه را در تعامل با مخالفان برگزینند و با هدایت یا سرکوب دشمن راه سعادت خود را هموار سازند.

سه ویژگی، موضوع این کتاب را از دیگر نگاشته‌ها ممتاز می‌کند: نخست تبیین شرایط شکل‌گیری سیره تاریخی دو امام (ع)؛ دوم مقایسه میراث علمی دو امام در قالب جدول‌های آماری و فراهم آمدن زمینه‌های تحلیلی بسیار از آن‌ها و سوم گشـودن دریچـه‌ای نو بر فضـای فکری ـ فرهنگی و اجتماعی دهه‌های 40ـ60 قمری از طریق روایت‌های منقول از دو امام (ع) که راه بررسی‌های محققانه‌تری را هموار کرده است.

کتاب «میراث علمی امام حسن و امام حسین (ع)» با 280 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 260 هزار ریال منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 52 هزار ریال منتشر کرده است.

علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند.