به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا از یزد، رضا زارع‌زاده، مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد صبح امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی که با حضور استاندار و اعضای ستاد برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته با هماهنگی خوبی در مرز شلمچه، استان یزد جزو 4 استانی بود که در آماده سازی و ارائه خدمات به زائران از جمله توزیع روزانه دو هزار پرس غذا، راهنمایی زائران، برگزاری کلاس تفسیر قرآن و ... مشارکت نمود.
 

170.jpg


وی ادامه داد: سال گذشته یک هزار و 707 تبعه افغانستانی و عراقی مقیم استان یزد به پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شدند که از این تعداد 1683 نفر شیعه و 24 نفر اهل تسنن بودند.

زارع‌زاده گفت: امسال نیز کارگروه مجزا با عنوان کمیته اربعین ویژه اتباع خارجی را خواهیم داشت که ان شاءالله با ابلاغ دستورالعمل‌ها و هماهنگی‌ها شاهد اقدامات و ارائه خدمات مناسب باشیم.
 

اعزام 21 هزار و 113 یزدی با اتوبوس به پیاده‌روی اربعین حسینی

سعید برازنده مقدم، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: سال گذشته افراد با 507 سفر با اتوبوس به پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شدند که 21 هزار و 113 نفر بوسیله حمل و نقل با اتوبوس به این سفر طی طریق کردند.
 

257.jpg

 
وی ادامه داد: در محل مرز تشکل‌های صنفی و همکاران ما مستقر شدند و مشکلات حمل و نقل را رصد کردند و همچنین دو دستگاه کانکس برای اسکان رانندگان و همکاران در ترمینال چذابه مستقر و خدمت‌رسانی به آنان انجام شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: با توجه به این‌که طول مسیر به عراق طولانی است، موکبی در ابرکوه مستقر شد و خدمت‌رسانی به زائران صورت گرفت.

حرازی‌زاده مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد، مسئول کمیته بهداشت و درمان و مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی نیز در این نشست مواردی را بیان کردند.