یوسف یعقوبی‌فر در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌و‌بلا به تشریح جزئیات تهیه و تولید مجموعه 72 جلدی «قصه عاشورا» برای کودکان و نوجوانان پرداخت.

وی در ابتدای این گفت‌وگو از دغدغه‌های خود و تیم همراهش برای تهیه محتواهای خواندنی و جذاب برای نوجوانان سخن گفت و اینکه در این حوزه به‌ شدت با فقر کتاب‌های خواندنی مواجه هستیم. مجموعه 72 جلدی «قصه عاشورا» تلاشی برای پوشاندن خلاءهای موجود در این عرصه است که یعقوبی‌فر به همراه پرویز امینی آن را به سامان رسانده است که 15 جلد آن در سال 1391 با موضوع معرفی نهضت عاشورا به همت موسسه ترنج منتشر گردید.

بعد از وقفه‌ای کوتاه، ویرایش تازه‌ای بر روی محتوا صورت گرفته و در سال 1394، مجموعه قصه عاشورا در 72 جلد روانه بازار نشر و کتاب شد.

مدیر تولید مجموعه قصه عاشورا درباره جزئیات این مجموعه گفت: این مجموعه در 5 دفتر منتشر شده است؛

دفتر اول در 15 جلد که به موضوع حرکت حضرت از مدینه تا ظهر عاشورا می‌پردازد.

دفتر دوم در 13 جلد، دفتر سوم در 20 جلد و دفتر چهارم در 14 جلد به موضوع 72 دو تن از یاران سیدالشهدا (ع) پرداخته است.

در دفتر پنجم نیز با عنوان عقیله بنی‌هاشم از مقتل حضرت علی‌اکبر (ع) شروع‌شده و به مقتل قمر بنی‌هاشم (ع) ختم می‌گردد.

مدیر تولید مجموعه 72 جلدی «قصه عاشورا»در ادامه صحبت‌های خود درباره مجموعه 72 جلدی قصه عاشورا گفت: برای نگارش این مجموعه منابع اصلی تاریخی و مقاتل و نیز کتب پژوهشی معتبر استفاده‌ شده که در کنار متن تاریخی حدود 87 تصویر نیز مرتبط با محتوای کتاب‌ها در اختیار مخاطب کودک و نوجوان قرار داده‌ شده است تا مفاهیم کتاب به‌ صورت کامل انتقال داده شود.

یعقوبی‌فر در پایان صحبت‌های خود از تولید یک مجموعه جدید نیز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تیم ما یک مجموعه 40 جلدی نیز برای حضرت زینب سلام الله علیها تدارک دیده است که قصه نگارش آن به پایان رسیده و محتوا به‌صورت کامل آماده است و ما منتظر تهیه تصاویر محتوایی برای این 40 جلد هستیم که متأسفانه هنوز منابع مالی این کار فراهم نشده است. در این مجموعه به موضوع حرکت حضرت زینب (س) به همراه کاروان سیدالشهدا (ع) از مدینه به کربلا و تا پایان زندگانی حضرت پرداخته‌ شده است.