به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، در جنوب غربی حرم امام حسین (ع) بنایی به نام خیمه‌گاه وجود دارد که شیعیان از دیرباز به زیارت آن می‌رفتند.

ننن.jpg


پس از سقوط حکومت صدام در عراق همزمان با بازسازی اماکن زیارتی در کربلا، بنای قدیمی که در طول قرن‌های سیزدهم و چهاردهم هجری ایجاد شده بود، بازسازی و توسعه یافت.

للللللللل.jpg

ساخت گنبد بزرگ و چند گنبد کوچک که هر کدام نشانه یک خیمه است و احداث صحن مسقف در این خیمه‌گاه از جمله این اقدامات است. آخرین طرح بازسازی خیمه‌گاه، ساخت چند ضریح کوچک در چند نقطه خیمه‌گاه بود. 

اااا.jpg

در سال‌های اخیر نیز با توجه به حضور خیل عظیم عاشقان و زائران اباعبدالله (ع)، اقداماتی به منظور توسعه خیمه‌گاه حسینی صورت گرفته است به طوری که بخش زیادی از فضای ساخته شده در حال مسقف شدن است.

به گفته مسئولان آستان قدس حسینی مسقف شدن خیمه‌گاه حسینی از سال گذشته آغاز شده است و اکنون مراحل پایانی را طی می‌کند تا جایی که این طرح بیش از 85 درصد پیشرفت داشته است.

تتت.jpg

در بازسازی و مسقف کردن خیمه‌گاه حسینی قرار است 6 خیمه به عنوان سقف ساخته شود که بزرگ‌ترین خیمه نیز مربوط به خیمه امام حسین (ع) است که هدف اصلی از اجرای این طرح ایجاد فضای مسقف مناسب برای عبادت زائران در هر شرایط آب و هوایی است.