به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، «دیوان کرامت» اولین دیوان شعر مستقل در رابطه با امام حسن‌بن‌علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) و فرزندان شهید ایشان ــ حضرت قاسم و حضرت عبدالله‌بن‌حسن ــ است.

این دیوان در ابتدا شامل اشعار برگزیده «جشنواره شعر کرامت» بود که در تیر ماه 1393 و ضمن برنامه‌های «کنگره بین المللی سبط النبی الاکبر امام حسن مجتبی (ع)» برگزار شده بود. آن کتاب شامل سه مقدمه و چهار باب در همان سال 1393 و همزمان با پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان در جشن بزرگ ولادت امام حسن مجتبی (ع) در مسجد جامع حضرت قاسم‌بن‌الحسن (ع) واقع در شرق تهران رونمایی گردید.

اما پس از آن به نظر رسید که لازم است این کتاب تکمیل شود و اشعار کهن پارسی و نیز شعرهای دیگری که شاعران پارسی گو در نعت آن امام همام سروده اما در جشنواره شرکت نداده‌اند نیز به آن ملحق شود.

استاد «حسین شمسایی» دبیر جشواره شعر کرامت کار جمع‌آوری آثار و استاد «محمدعلی مجاهدی (پروانه)» شاعر پیشکسوت آیینی تحقیق و تصحیح این اثر نفیس را بر عهده گرفتند.

سرانجام پس از حدود سه سال کار پژوهشی و نیز تصحیح اشعار و بازنگری‌های متعدد، کتاب «دیوان کرامت» در سه مقدمه، چهار باب و دو فهرست آماده و منتشر گردید:

ــ مقدمه ناشر؛ سید علیرضا حسینی عارف
ــ مقدمه استاد محمدعلی مجاهدی (پردانه)
ــ مقدمه گردآورنده؛ حسین شمسایی
ــ باب اول: میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه‌السلام
ــ باب دوم: مناقب و فضایل کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه‌السلام
ــ باب سوم: مرثیت و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه‌السلام
ــ باب چهارم: حماسه آفرینی‌های حضرت قاسم‌بن‌الحسن و حضرت عبدالله‌بن‌الحسن علیهماالسلام
ــ باب پنجم: آرامستان نه! که بیقرارستان بقیع
ــ فهرست تفصیلی: فهرست تمامی اشعار به همراه نام شاعران و فهرست اعلام

کتاب دیوان کرامت در 320 صفحه در قطع رقعی با جلد سخت، به وسیله «انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری ابناءالرسول (ص)» وابسته به مجمع جهانی اهل بیت (ع) منتشر گردیده و با قیمت سی هزار تومان روانه بازار گردید.