به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، «سید جعفر موسوی» دبیرکل آستان مقدس حسینی و «سید محمد اشیقر» دبیرکل آستان مقدس عباسی و «میر مسعود حسینیان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا، در مذاکرات خود در حاشیه مراسم افطار در محل کنسولگری ایران، راهکارهای این امر را بررسی کردند.

در این نشست همچنین تعدادی از مسئولان آستان سیده شریفه معروف به دختر امام حسن مجتبی (ع) در شهر حله نیز حضور داشتند. حسینیان در این مراسم ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و نیز تبریک پیروزی‌های ملت عراق در مقابل داعش و تکفیری‌ها، گفت: موفقیت برگزاری انتخابات پارلمانی 22 اردیبهشت از ثمرات وحدت ملت و دولت عراق و تبعیت از اوامر مرجعیت بود.

وی گفت ایران در دوران سازندگی نیز در کنار عراق خواهد بود و عراقی آباد، آزاد، پیشرفته و شکوفا، خواست قلبی ماست. حسینیان همچنین با اشاره به روابط خوب با عتبات بخصوص همکاری فیمابین در تسهیل امور و برنامه‌های زائرین در طول سال بخصوص ایام اربعین از این همکاری‌ها تشکر و خواستار استمرار و گسترش آن‌ها شد.

سید جعفر موسوی و سید محمد اشیقر نیز با تشکر از برپایی این نشست بر اهمیت روابط دو کشور تاکید و از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت عراق سپاسگزاری کردند و محبت اهل بیت (ع) را مهمترین عامل در تحکیم روابط دو ملت برشمردند.

گفتنی است پیش‌تر در حاشیه ضیافت افطار به افتخار «عقیل طریحی» استاندار و «جاسم خطابی» رئیس شورای استان کربلا، دو طرف در خصوص مسائل مورد علاقه بحث و گفت‌وگو کردند.
سالانه حدود چهار میلیون زائر ایرانی به عراق و کمتر از دو میلیون زائر و گردشگر عراقی به ایران سفر می‌کنند. اوج حضور زائران ایرانی در ایام زیارت چند میلیونی اربعین امام حسین (ع) در کنار زائران عراقی و غیر عراقی است که به عرصه بی‌نظیر از مهمان نوازی مردم عراق از زائران اهل بیت (ع) تبدیل می‌شود.