به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، با توجه به برخی محدودیت‌ها و فضای محدود اطراف حرم سیدالشهدا (ع)، ستاد بازسازی عتبات از سال 1394 اقدام به توسعه حرم امام حسین (ع) در قالب طرح لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح و افزایش مساحت اطراف حرم کرده است.

در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) قرار است 38 هکتار بر مساحت حرم افزوده شود که در بخش نخست طرح عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در حال اجرا است.

صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) به مساحت 5.5 هکتار در پشت حرم در حال ساخت است که تا کنون بخش سازه و خاکبرداری آن انجام شده است.

به گفته مسئولان طرح توسعه حرم امام حسین (ع)، این طرح از ویژگی‌های خاصی همچون دقت‌ عمل و حفاری بی‌نظیری برخوردار است که با توجه به آب و خاک پیچیده این منطقه، سازه نگهبان به طور پیچیده در پروژه فنی و مهندسی در مدت یک‌سال فعالیت مستمر به همت مهندسان ایرانی انجام گرفته است.

سازه نگهبان اطراف حرم، دور تا دور حرم را از آب‌بندی پروژه محفوظ می‌دارد که پس از احداث این بخش، سایر عملیات‌ها اجرایی خواهد شد.

با احداث صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) 120 هزار متر مربع زیربنا در اختیار زائران قرار می‌گیرد و امسال نیز با توجه به خاکبرداری و آماده‌سازی اولیه برای سازه‌بندی، امکان برپایی چادرهای زائران اربعین حسینی در این منطقه وجود دارد.

به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، صحن عقیله بنی‌هاشم (س) سال 1400 به همت ستاد بازسازی عتبات و با مشارکت مردم کشورمان به بهره‌برداری می‌رسد.