به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، حسن پلارک روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح ساخت دیوار این صحن بنا به ضرورت و برای فراهم شدن بستر خاکبرداری برای اجرای پروژه اصلی ساخت صحن حضرت زینب سلام الله علیها در حد فاصل خیمه گاه حسینی تا باب الراس حرم مطهر سیدالشهدا (ع) انجام شده است.
وی افزود: اجرای طرح ساخت صحن حضرت زینب (س) از 2 سال پیش آغاز شده است و با توجه به روند موجود پیش‌بینی می‌شود تا چهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه در ساخت این پروژه از متخصصان مجرب ایرانی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: با اتمام این طرح که 160 هزار مترمربع زیربنا خواهد داشت، فضای حرم مطهر امام حسین (ع) 14 برابر توسعه خواهد یافت.
 

n82918953-72346120.jpg

پلارک اظهار داشت: مجموعه طرح توسعه حرم سیدالشهدا (ع) در 38 هکتار در قالب چهار فاز طراحی، اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید.
بر اساس گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، فرهاد اولاد عسکری، سرپرست کارگاه فاز اول طرح توسعه حرم امام حسین (ع) نیز گفت: برای اجرای دیوار آب بند این پروژه 589 پانل بتونی به ارتفاع 40 متر ساخته شده است.
وی بیان داشت: در اجرای این طرح، اکنون 300 نفر مشغول فعالیت هستند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، بخش سازه این طرح تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.