به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، بر همین اساس، نخستین کاروان از استان یزد در تاریخ 21 اردیبهشت‌ ماه به عتبات اعزام شد که دو شب در کاظمین، یک روز سامرا، 10 شب در کربلا و یک شب در نجف استقرار خواهد داشت و چهارم خرداد نیز که برابر نهم ماه مبارک رمضان است، خاک عراق را ترک خواهد کرد.

در این تاریخ، در مجموع 29 کاروان زیارتی عازم عتبات عالیات شدند که غیر از کاروان یزد، بقیه شش شب و هفت شب در نجف، کربلا و کاظمین مستقر شده و زائران اعتاب مقدسه را زیارت می‌کنند.

در تاریخ 23 اردیبهشت‌ ماه نیز 41 کاروان زیارتی برای زیارت اعتاب مقدسه وارد سرزمین عراق شدند که این کاروان‌ها در بسته 6 و 7 شب هستند و در نجف، کربلا و کاظمین مستقر می‌شوند.

دومین کاروانی که در بسته 14 شب وارد کشور عراق می‌شود، از استان یزد است که این کاروان نیز روز 24 اردیبهشت‌ماه برای زیارت اعتاب مقدسه عازم عراق شده و یک شب در کاظمین، یک روز سامرا، 10 شب کربلا و دو شب در نجف اشرف اسکان خواهد یافت.

در این روز نیز در مجموع 20 کاروان عازم عراق خواهند شد که در بسته‌های 6 و 7 شب سازماندهی و در کربلا، کاظمین و نجف مستقر می‌شوند. روزهای 25، 26 و 27 اردیبهشت‌ماه در مجموع 10، 15 و 20 کاروان در بسته‌های 6 و 7 شب برای زیارت اعتاب مقدسه وارد کشور عراق می‌شوند و در نجف، کربلا و کاظمین مستقر خواهند شد.

کاروان‌هایی که در بسته‌های 6 شب اعزام می‌شوند، دو شب در نجف، سه شب در کربلا و یک شب در کاظمین استقرار خواهند یافت و کاروان‌هایی که در بسته‌های هفت شب اعزام می‌شوند، سه شب در نجف، سه شب در کربلا و یک شب در کاظمین اسکان می‌یابند. 

سید مرتضی حسینی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق پیش از این گفته بود که بر خلاف سال‌های گذشته که از اول تا پانزدهم ماه رمضان، اعزام زائران به عتبات عالیات متوقف می‌شد، امسال توقفی در اعزام‌ها نخواهیم داشت. تمامی اعزام‌های ماه رمضان چه به صورت پروازی انجام شود و چه به صورت زمینی، از راه‌ زمینی به کشور باز می‌گردند.