پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا گزارش می‌دهد:

 

نیازمند تکمیل بیمارستان قصرشیرین برای "اربعین" هستیم

فرماندار قصر شیرین گفت در صورت بازگشایی مرز خسروی، حدود 500 تا 600 زائر از این مرز تردد خواهند کرد و تامین خدمات درمانی آن‌ها نیازمند مساعدت جدی همه مسئولین استان و وزارت بهداشت است. اکبری با اشاره به آسیب بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان قصر شیرین در زلزله آبان‌ ماه سال گذشته گفت: برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین نیازمند تکمیل هر چه سریعتر این بیمارستان هستیم.

 

اعزام‌های ارزان‌ قیمت به عتبات آغاز شد

اعزام‌ به عتبات در نیمه اول ماه مبارک رمضان امسال در بسته‌های مختلف با قیمت کمتر از سفرهای عادی انجام می‌گیرد و از نیمه دوم ماه رمضان اعزام‌ها به صورت عادی محاسبه می‌شود. بر همین اساس زائران با توجه به علاقه‌مندی خود می‌توانند بسته‌های پیشنهادی سفر به عتبات را در قالب سفرهای 6 شب، یک هفته‌ای و 14 روزه انتخاب کنند که زمان و اسکان هر کدا‌م از آن‌ها تفاوت‌هایی با هم دارد و این سفرها با توجه به زمان آن نسبت به سفرهای زمان عادی به عتبات ارزان‌تر است.

 

بهره‌برداری صحن عقیله تا سال 1400

طرح توسعه حرم امام حسین (ع) به همت ستاد بازسازی عتبات در حال انجام است و فاز نخست صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد. صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) اولین فاز از اجرای طرح توسعه حرم امام حسین (ع) با زیربنای 160 هزار متر مربع به عنوان طرحی عظیم در توسعه اعتاب مقدسه به شمار می‌رود که دارای بخش‌های متنوعی همچون شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه است که در ضلع جنوب غربی حرم و در سمت باب الرأس، باب القبله، خیمه گاه و تل زینبیه خواهد بود.