به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، حجت‌الاسلام سید حمید حسینی رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق با اشاره به انعکاس حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار داشت: سال گذشته در اربعین حسینی یک هزار و 200 خبرنگار از کشورهای مختلف برای انعکاس بزرگ‌ترین پیاده‌روی مسلمانان جهان به عراق آمدند.
 

انعکاس حماسه اربعین 96 توسط 600 خبرنگار ایرانی

وی از حضور 600 خبرنگار ایرانی برای انعکاس پیاده‌روی اربعین در سال 96 خبر داد و افزود: ما هر سال از رسانه‌های کشورهای مختلف برای انعکاس این پیاده‌روی عظیم عاشقان اباعبدالله (ع) دعوت می‌کنیم که سال گذشته 600 خبرنگار از ایران به عراق اعزام شدند.
 

امتناع رسانه‌های اروپا و آمریکا از انعکاس حماسه اربعین

حسینی با اشاره به اینکه رسانه‌های اروپا و آمریکا دعوت ما برای حضور در حماسه اربعین را رد کردند، گفت: امسال هم از رسانه‌های اروپا و آمریکا دعوت رسمی کردیم اما آن‌ها جواب رسمی دادند که در این راهپیمایی شرکت نمی‌کنند، چرا که از نظر آن‌ها راهپیمایی اربعین یک اقدام و نماد دینی است.

وی با بیان اینکه حماسه اربعین نماد عبادی و سیاسی است و تنها یک اقدام دینی به شمار نمی‌رود، افزود: رسانه‌های اروپا و آمریکا در مراسم‌های هندوستان و حج حضور می‌یابند اما از حضور در حماسه اربعین که یک نماد عبادی و سیاسی است، امتناع می‌کنند.
 

دعوت خصوصی از برخی رسانه‌های اروپا و آمریکا

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق به دعوت خصوصی از رسانه‌های آمریکا و اروپا اشاره کرد و گفت: ما بر اساس روابطی که داریم، از برخی رسانه‌های اروپا و آمریکایی دعوت کردیم. حسینی با بیان اینکه ما پذیرای تمامی اصحاب رسانه از نقاط مختلف دنیا در عراق هستیم، تصریح کرد: در این حماسه بزرگ نه تنها اسکان و تغذیه اصحاب رسانه، بلکه امنیت آن‌ها را نیز تضمین می‌کنیم و امیدواریم امسال نیز همچون سال‌های گذشته اربعین حسینی باشکوه برگزار شود.