پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا گزارش می‌دهد:

 

650 زائر بار اولی از 15 اردیبهشت به عتبات اعزام می‌شوند:

حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی؛ مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از نیات موقوفات کشور که در سامانه جامع به ثبت رسیده اعزام زائران بار اولی به زیارت امام حسین (ع) است به برگزاری پنجمین دوره طرح ملی زائران حرم حسینی (ع) اشاره کرد و افزود: این طرح برای پنجمین سال متوالی و از پانزدهم اردیبهشت‌ ماه آغاز می‌شود و بر اساس آمار اعلامی ادارات اوقاف کشور در این دوره 650 نفر از زائران بار اولی حضرت امیرالمومنین (ع) و اباعبدالله‌الحسین (ع) به عتبات عالیات مشرف خواهند شد.

 

تسهیل خدمات به زائرین کربلای معلی:

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در جلسه بررسی تفاهم‌نامه مراسم اربعین که با حضور «محمد بدر ناصر» معاون وزیر کشور عراق و هیأت همراه برگزار شد، با اشاره به اینکه حضور موکب‌داران ایرانی در عراق تنها به عشق و محبت به امام حسین (ع) و زائران این امام فضیلت و آزادگی است، گفت: متناسب با تامین امکانات در عراق، هر زمان که نیازی به موکب‌ها و کمک‌های مردم ایران نبود، آن‌ها را کم می‌کنیم. تنها هدف ایران از این اقدامات این است که مردم در مرز معطل نشوند و به زائران و موکب‌داران خدمت‌رسانی کنند. اما در هر زمینه‌ای که طرف عراقی اعلام کند که نیاز ندارد ما آن را متوقف می‌کنیم.

 

نخبگان دانشگاهی بدون قرعه‌کشی به زیارت عتبات اعزام می‌شوند:

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به انجام قرعه‌کشی برای اعزام دانشجویان به کربلای معلی، گفت: نخبگان دانشگاهی بدون قرعه‌کشی به عتبات اعزام می‌شوند.

 

ویزای اربعین بر اساس ریال پرداخت می‌شود:

پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری ایران و عراق برای ایام اربعین حسینی تدوین و بر اساس آن مقرر شد ویزای اربعین به جای دلار با یورو محاسبه شده و زائران این مبلغ را بر حسب ریال پرداخت کنند.

 

فرآیند ثبت‌نام زائران عتبات در سامانه جامع حج و زیارت:

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تمامی روند ثبت‌نام متقاضیان سفر عتبات در سامانه جامع حج و زیارت انجام می‌شود، گفت: زائران باید مبلغ پرداختی را به حساب «تجمیع وجوه زائران عتبات» واریز کنند، نه به حساب اشخاص.