به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی شامگاه سه شنبه در مراسم جشن نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اعتقاد مسلمانان به مساله مهدویت اظهار کرد: بر اساس روایات، انکار وجود امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف همچون انکار رسالت پیامبر صلی الله علیه و آله است و این نشان از اهمیت مساله مهدویت دارد.

وی ادامه داد: تمام ائمه معصومین علیهم السلام و رسول اکرم (ص) پیش از تولد امام زمان (عج) در خصوص دوران غیبت این امام معصوم نگرانی داشتند، هدف امام مهدی (عج) برپایی حکومت جهانی دینی است که این حکومت تا کنون در هیچ دورانی برپا نشده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: ائمه معصومین (ع) نگران دین مردم در دوران غیبت امام زمان (عج) بودند، این دوران، دوران شبهات و سختی‌ها است، در هیچ زمانی به اندازه امروز شبهه علیه دین به خصوص مذهب تشیع و امام زمان (عج) وجود نداشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به راهکار امام زمان (عج) برای دوران غیبت اظهار کرد: این امام معصوم به مردم گفتند که در زمان غیبت به راویان حدیث مراجعه کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته کتابی با عنوان دانشنامه مهدوی چاپ شد که در این کتاب روایت‌های مربوط به امام زمان (عج) جمع آوری و دسته بندی شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی قم افزود: امام زمان (عج) به حضرت آدم و حضرت نوح در زمینه طول عمر شباهت دارد، همچنین وجه تشابه این امام معصوم با حضرت ابراهیم، مخفی بودن ولادت بود، امام مهدی (عج) در زمینه غیبت نیز به حضرت موسی، شباهت دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی، روایات مربوط به مهدویت را در بین اهل سنت معتبر دانست و تصریح کرد: حتی وهابی‌ها هم مساله مهدویت را انکار نمی‌کنند.

وی ادامه داد: حضرت مهدی (عج) در زمینه تحمل سختی‌ها به حضرت ایوب شباهت دارد، امام زمان (عج) به اجتماعات شیعیان می‌رود و از احوال آن‌ها با خبر است، اما نمی‌تواند که خود را به شیعیان معرفی کند و امام مهدی (عج) به استغاثه شیعیان جواب می‌دهد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: بر اساس روایات، امام زمان (عج) توسط فرشتگان، مومنان و ترس افتادن در دل دشمنان یاری می‌شود، این امام معصوم در هنگام قیام از امداد غیبی برخوردار خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به نگرانی‌های ائمه معصومین (ع) در دوران غیبت اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های آن‌ها در زمینه دینداری مردم بود و ائمه معصومین (ع) به همین دلیل بر انتظار مردم در دوران غیبت تاکید داشتند.

وی ادامه داد: رویت امام زمان (عج) در زمان غیبت، غیر ممکن نیست، اما نباید کسی با ادعای مشاهده امام زمان (عج)، دکان باز کند و مریدپروری داشته باشد.

این خطیب حوزوی افزود: یکی از آسیب‌ها در زمینه مهدویت، تعیین وقت برای ظهور امام زمان (عج) است، ظهور این امام معصوم در یک لحظه اتفاق می‌افتد و باید کسی که برای ظهور امام زمان (عج) وقت تعیین می‌کند را تکذیب کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به آسیب‌های مساله مهدویت اظهار کرد: یکی از این آسیب‌ها، تطبیق‌های ناروای علائم ظهور امام زمان (عج) است. غفلت از وظیفه انتظار هم جزو آسیب‌های مساله مهدویت است و شیعیان باید به قرآن و نماز اهمیت بدهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط با علمای عامل و فقهای حافظ دین بر اساس سخنان ائمه معصومین (ع)، موجب حفظ دین انسان می‌شود و این مساله در روایات توصیه شده است.