به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، فرامند هاشمی‌زاده در حاشیه جلسه ستاد اربعین خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به موارد مطرح شده در خصوص کمیته زیرساخت دو مرز شلمچه و چذابه اظهار کرد: برای این دو مرز طرح جامع تهیه شده است. طرح جامع چذابه از سال گذشته مصوب شده و زیرساخت‌های لازم برابر با این طرح اجرا شد.

وی با بیان اینکه حدود یک‌ سوم زائران عتبات عالیات از مرز شلمچه عبور می‌کنند، تصریح کرد: بنابراین تهیه طرح جامع و کلان‌تری برای مرز شلمچه ضرورت دارد.

هاشمی‌زاده ادامه داد: خوشبختانه مشاور طرح جامع مرز شلمچه را تهیه کرده و این طرح در جلسه ستاد اربعین خوزستان با ملاحظه نیاز کمیته‌های مختلف ستاد اربعین که شامل استقرار مواکب، مسیر پیاده، استقرار ادارات، سایت‌های اداری، پشتیبانی، نظامی، امداد، بهداشت و درمان تصویب شد.

وی گفت: خوشبختانه در مرز شلمچه با توجه به فوریت طرح و مدیریت منطقه آزاد اروند از نظر هماهنگی انجام امور کمتر با مشکل مواجه می‌شویم. اکنون کار پیمانکار در خصوص احداث مسیر و استقرار مواکب و ایجاد زیرساخت‌ها شروع شده است و امیدواریم این کار در کمتر از دو ماه به بهره‌برداری برسد و به ستاد عتبات عالیات برای واگذاری به موکب‌داران تحویل داده شود تا بتوانند سازه‌های مورد نیازشان را مستقر کنند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: در این طرح تمهیداتی جهت معماری اتخاذ شده است تا طراحی‌ها از نظر جنبه مهندسی نوین و معماری اسلامی رعایت شود.