به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس علوی، میشل دیبوست اظهار کرد: من یک کشیش مسیحی هستم که در نزدیکی پاریس اقامت دارم. سال‌ها حلقه اتصال میان مسلمانان و مسیحیان در فرانسه بودم.

وی با تاکید بر اینکه دیدارها، گفت‌وگوها و نشست‌های میان پیروان ادیان مختلف امر بسیار مهمی است، ابراز کرد: شاید به ارتباط میان مسلمانان و کلیسای کاتولیک اعتقادی نداشته باشم اما به طور کلی به ارتباط میان مسلمانان و مسیحیان اعتقادکامل دارم.

وی از اینکه در حرم مطهر امام علی (ع) است ابراز خوشحالی کرد و ادامه داد: انسانیت شرط مهمی برای برقراری ارتباط بین پیروان ادیان مختلف محسوب می‌شود و مهم نیست که این شرط برای شناخت دین و هویت باشد بلکه مهم این است که انسانیت اصلی اساسی برای ارتباط و احترام است و از طریق انسانیت می‌توانیم ادیان مردم و روش‌های عبادتی آن‌ها را بشناسیم.

این کشیش مسیحی خاطرنشان کرد: شهر نجف اشرف و حرم مطهز امام علی (ع) مرکز مهمی برای جهان است که می‌توان در آن‌ها مردم را دید که چگونه خداوند را عبادت می‌کنند و نماز می‌خوانند.

وی اضافه کرد: مراقد مقدسه در عراق بهترین محل برای احساس معنویت است. در آن‌ها می‌توان دید چگونه مردم با صداقت و ایمان و از طریق چنین شخصیت‌های مقدسی در حال تقرب به خداوند هستند.