به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، حسین ذوالفقاری بعد از ظهر روز شنبه در ستاد اربعین حسینی استان بوشهر با بیان اینکه جوهره اصلی همایش بزرگ اربعین حسینی امامت و ولایت است، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی با شور وصف ناپذیری در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی حضور می‌یابند که جوهره اصلی آن عشق به امامت و ولایت است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه هر سال مشکلات اعزام زائران به مراسم اربعین کاهش می‌یابد افزود: اسکان، تغذیه، پارک خودروها و بهبود کیفی خدمات برای زائران در مراسم اربعین حسینی هر سال بهتر از سال قبل می‌شود.
وی، از اعزام شبه‌ کاروانی یا کاروان خانوادگی به کربلای معلی در ایام اربعین خبر داد و بیان کرد: اعزام زائران به صورت کاروانی یا شبه کاروانی یا کاروان خانوادگی می‌تواند در حل مشکلات در اعزام و صدور روادید موثر باشد.
ذوالفقاری با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها در همایش اربعین حسینی تصریح کرد: زیرساخت‌های داخلی و کشور عراق باید برای رفاه بیشتر زائران حسینی توسعه یابد.
وی، با تاکید بر رفع مشکلات صدور روادید در مراسم اربعین حسینی خاطر نشان کرد: حذف روادید بین ایران و عراق در ایام برگزاری مراسم اربعین حسینی از برنامه‌های مهم ستاد اربعین حسینی است که تحقق این مهم سبب کاهش هزینه‌‌ها و حل مشکلات جانبی می‌شود.