به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، سازمان حج و زیارت با توجه به استقبال مردم کشورمان برای زیارت عتبات بسته‌های متنوعی را پیشنهاد داده است تا زائران و عاشقان اهل‌بیت‌ (ع) در ماه مبارک رمضان بتوانند علاوه بر استفاده از این ماه و روزه‌داری، برای زیارت اعتاب مقدسه به عراق نیز مشرف شوند.

بر همین اساس در سفر صالحی وزیر ارشاد به عراق، مقرر شد سازمان حج و زیارت بسته‌های سفر 14 و 22 روزه برای سفر به عراق تدارک ببیند تا زائران در ماه مبارک رمضان به عراق سفر کنند.

در سفر 14 روزه به عراق، افراد 10 روز در کربلا و چهار روز در نجف و کاظمین و در سفرهای 22 روزه، افراد 10 روز در کربلا، 10 روز در نجف و 2 روز در کاظمین اسکان می‌یابند که پس از نهایی شدن این تصمیم، نام‌نویسی برای حضور در این کاروان‌ها از نیمه دوم اردیبهشت‌ ماه آغاز می‌شود.

هزینه این سفر با سفر کاروان‌های عادی به عراق‌ تفاوت‌هایی دارد به طوری که هزینه آن ارزان‌تر از سایر اعزام‌ها به عراق است.

این تصمیم در حالی امسال اجرایی می‌شود که بسته‌های اعزام 14 و 22 روزه طوری طراحی شده است که نخستین دوره آن از 23 اسفند ماه سال گذشته تا 8 فروردین امسال انجام شد و به تناسب آن اعزام‌ها ادامه می‌یابد.

در ماه مبارک رمضان نیز برخی کاروان‌ها تا چهارم ماه مبارک رمضان در عراق حضور دارند و پس از آن از نیمه دوم ماه مبارک رمضان مجدد اعزام زائران از سر گرفته می‌شود.