به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات امروز در گردهمایی سالانه رؤسای این ستاد در سراسر کشور گفت: 

هزینه 500 میلیارد تومان در پروژه‌های مختلف ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال 96

اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در اعتاب مقدسه شاید تا 400 سال آینده همچنان وجود داشته باشد که البته تمام این اقدامات ما برگرفته از اعتقادات شیعیان بوده و بخشی از ارادت آن‌ها به اهل‌بیت (ع) محسوب می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از هزار سال از آثار و معماری موجود در اعتاب مقدسه می‌گذرد که همچنان از آن‌ها تعریف و تمجید می‌شود، لذا باید تمام تلاش‌ها و اقدامات سازمان بازسازی عتبات عالیات در این مسیر باشد.

پلارک با اشاره به این‌که در سال 96 بیش از 500 میلیارد تومان در پروژه‌های مختلف ستاد بازسازی عتبات عالیات در اعتاب مقدسه هزینه شده است، گفت: بنا داریم در سال جاری این رقم را با افزایش مشارکت‌های مردمی و نذورات آن‌ها به دو برابر برسانیم.

وی با بیان این‌که در طرح‌های توسعه اعتاب مقدسه عمده اقدامات ما در بحث تملک زمین‌ها به ویژه در طرح توسعه حرم امامین عسگریین در سامرا است، افزود: روند افزایش قیمت ارز در چند ماه اخیر در بازار ایران متأسفانه منجر به هزینه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات به میزان حداقل 30 درصد خواهد شد.

پلارک با اشاره به این‌که در گردهمایی امروز سه استان به عنوان استان‌های برتر در حوزه عملکردی و 4 استان به عنوان استان‌های خوب در حوزه عملکردی معرفی خواهند شد، تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار و مذهبی استان کرمان توانسته‌اند هزینه‌های 150 میلیارد تومانی طرح ترفیع گنبد امام حسین (ع) و لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح را متقبل شوند که برخی از این هزینه‌ها تأمین شده و برخی دیگر در حال تأمین است.

برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات در عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به این‌که مردم ایران در امر خیر وابسته به دستگاه اهل‌بیت (ع)، به ویژه با اعتماد به ستاد بازسازی عتبات عالیات، بوده و مشارکت عالی در این خصوص دارند، گفت: اجرای برخی پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات تا 5 و 6 سال آینده طول خواهد کشید. البته در سال جاری عملیات عمرانی صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف پایان پذیرفته اما پروژه صحن حضرت عقیله بنی‌هاشم در کربلا و همچنین طرح توسعه حرم امامین عسگریین در سال‌های آینده ادامه خواهد داشت. به همین جهت باید خیز بلندی برای جذب نذورات مردمی برداشته و بکوشیم با پروژه‌های فعلی تا 50 سال آینده نیازمندی‌های حرم‌های مطهر در اعتاب مقدس را فراهم کنیم.

وی افزود: در 4 سال اخیر ستاد بازسازی عتبات عالیات توانسته 4 ایوان، 5 گنبد و 400 درب در اعتاب مقدسه را طلاکاری کند که این تنها بخشی از ارادت مردم ایران به اهل‌بیت (ع) محسوب می‌شود.