به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، ناصر خدرنژاد افزود: به زائران ایرانی توصیه می‌شود به دلیل امکانات محدود در مرزها، بازگشت خود از عتبات را به سه تا پنج روز بعد از اربعین موکول کنند تا در مرزها با مشکل مواجه نشوند.
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تا کنون  زائران ایرانی کثیری برای حضور در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی  عازم عتبات شده اند گفت: هم اکنون نیز تقاضابرای حضور در عتبات وجود دارد.
خدرنژاد درباره ترافیک شدید عبور و مرور در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه نیز گفت: از روز 30 آذر ماه ترافیک عبور و مرور قدری روان شده و مشکل خاصی وجود ندارد.
معاون سازمان حج و زیارت از استقرار بیش از 300 دستگاه اتوبوس در مرزها برای بازگشت زائران ایرانی از عتبات اشاره کرد و افزود: این اتوبوس ها زائرانی را که وسیله نقلیه ندارند، به صورت رایگان تا اولین پایانه شهری می رسانند.
خدرنژاد درباره حمله تروریستی در جنوب بغداد نیز گفت: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از زائران ایرانی آسیبی وارد نشده و به جز یک مورد حمله تروریستی به زائران ایرانی در شهر بلد واقع در سامرا (در چند روز گذشته که منجر به شهادت یک نفر و مجروحیت 14 زائر ایرانی شد)، مورد دیگری وجود نداشته است.

 


به نقل از ایرنا