به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، دانشنامه ویکی شیعه زیر نظر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) فعالیت می‌کند و اکنون دارای بیش از 18000 مقاله است و به ده زبان فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، اسپانیولی، فرانسوی، اندونزیایی، آلمانی و روسی در دسترس است. سایت روسی ویکی شیعه، بهمن ماه سال جاری راه‌اندازی شد و پس از تکمیل صفحات داخلی، نخستین مقاله به زبان روسی با عنوان حدیث ثقلین در اسفند جاری بارگزاری شد.

ویکی شیعه، دانشنامه‌ای مجازی در شبکه جهانی اینترنت است که هدف آن بیان و توضیح تمامی مفاهیم و مسائل دخیل در شناخت شیعه و سایر مذاهب پیرو مکتب اهل‌بیت (ع) (شامل تاریخ، جغرافیا، فقه، اصول فقه، مفاهیم، باورها، نام‌ها و...) است. واژگان و نام‌هایی که برای دستیابی به این هدف لازمند، در این دانشنامه توضیح داده خواهند شد. جهت اطلاعات بیشتر درباره ویکی شیعه، می‌توانید به صفحه ویکی شیعه مراجعه نمایید.

قابل ذکر است که در حال حاضر، دایره المعارف «شیعیزم» نیز با 1319 مقاله به زبان روسی فعالیت دانشنامه‌ای دارد. همچنین دایره المعارف «اسلام در فدراسیون روسیه» درباره روسیه معاصر از سوی مرکز پژوهشی «المدینه» در روسیه و مجلدات «اسلام در سرزمین امپراتوری سابق روسیه؛ فرهنگ دایره المعارفی» نیز به زبان روسی در روسیه منتشر می‌گردد.