به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید علی مهدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاریِ در سمنان، با اشاره به سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س)، این بزرگ بانوی اسلام، اسوه و الگوی ابدی و کامل برای تمام زنان مؤمنه در جهان است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا (س) نه‌ تنها برای زنان که برای تمامی انسان‌ها الگو است، تصریح کرد: بانوان به‌ ویژه مادران برای تربیت صحیح و درست فرزندان خود، حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که با مروری کوتاه بر خطبه‌های حضرت فاطمه زهرا (س) می‌توان به عمق اندیشه‌های فکری، سیاسی و فقهی شیعه پی برد، افزود: با این‌که حضرت فاطمه زهرا (س) از عمر کوتاهی برخوردار بود، اما در تبیین و ترسیم خطوط کلی شیعه نقش‌آفرینی کرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مهدی‌نژاد با بیان این‌که سیره و مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) باید چراغ راه زندگی فردی و اجتماعی بانوان و تمام افراد جامعه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: الگوگیری سبک و سیره زندگی فردی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س)، سبب سعادت و عاقبت‌ به‌ خیری بانوان جامعه اسلامی می‌شود.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) از هر جهت به‌عنوان یک زن نمونه و برتر در جامعه بود، اما آن‌چه بیشتر در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)، این بانوی بی‌نظیر تاریخ بشریت دیده می‌شود ولایتمداری آن حضرت است.