به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، شهریار پرهیزگاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رضوی در قزوین؛ در خصوص اهداف برگزاری جشنواره امام رضا (ع) افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) در فضای مجازی، تجلیل و تقدیر از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و تولید محتوا با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی مهمترین هدف جشنواره است.
وی ادامه داد: این جشنواره در 3 بخش فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، تولید محتوای دیجیتال و ایده‌های دیجیتال رضوی برگزار می‌شود و در این فراخوان فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال به عنوان یکی از محورهای کلی جشنواره در نظر گرفته شده است.
پرهیزگاری تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌های فرد یا موسسه که در معرفی سیره اهل‌بیت و معصومین به خصوص امام رضا (ع) و حوزه‌های مذهبی در شکل و قالب دیجیتال انجام شده باشد در این بخش مورد ارزیابی و رقابت قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: از فعالیت‌های دیگر انجام شده می‌توان به فعالیت مستمر گروه‌ها، کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های اجتماعی که در فضای مجازی ساماندهی می‌شوند و مجموعه پایگاه‌های اینترنتی، صفحات پر مخاطب اینستاگرام و فعالیت‌هایی که موضوع رضوی و قالب دیجیتالی داشته باشند اشاره کرد.


 11110.jpg

 

پرهیزگاری اظهار داشت: میزان جذب و اثرگذاری در مخاطب از فاکتورهای اصلی ارزیابی این بخش است. 

وی در مورد مقررات شرکت در بخش فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال اظهار داشت: نوع فعالیت باید مشخص و با هدف تعیین شده و برنامه‌ریزی شده باشد و اگر فعالیت شامل چند بخش باشد همه بخش‌ها باید پیوسته و دارای یک شخص یا موسسه به عنوان صاحب فعالیت باشد.

پرهیزگاری یادآور شد: صفحات اینستاگرام، گروه‌ها و کانال‌های تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب که پیشینه فعالیت دارند باید کد شامد (شناسنامه الکترونیکی و محتوای دیجیتال) را داشته باشند که علاقه‌مندان برای دریافت شناسنامه الکترونیکی می‌توانند از طریق سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس www.samandehi.ir اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اثر و اجزای به کار رفته در آن نباید مغایر قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش‌های ملی و دینی و امنیت ملی‌ جمهوری اسلامی ‌ایران باشد.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان یادآور شد: در بخش تولید محتوای دیجیتال هر گونه محتوای مرتبط با سیره و آموزه‌های رضوی و ارزش‌های اسلامی که توسط ابزارهای دیجیتال ارائه یا تولید شده باشد را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین تولیداتی مانند بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و همراه، انیمیشن و کلیپ‌های تصویری کوتاه با زمان حداکثر 60 ثانیه، موشن‌گرافیک، اینفوگرافیک، پایگاه‌های اینترنتی و وب‌سایت‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که در بستر دیجیتالی تهیه و منتشر می‌شوند همگی می‌توانند در این بخش حضور داشته باشند.
 

مقررات شرکت در بخش تولید محتوای دیجیتال

وی اضافه کرد: مراحل تولید و یا انتشار اثر حتما باید از طریق ابزارهای دیجیتال صورت گیرد و محتواهای دیجیتال شرکت داده شده در جشنواره در ابعاد فنی (تکنیک‌های پیاده سازی)، تاثیرگذاری روی مخاطب و غنای محتوایی مورد داوری قرار خواهد گرفت.

به گفته پرهیزگاری، اجزای به کار رفته در اثر نباید مغایر قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش‌های ملی و دینی و امنیت ملی‌ ‌جمهوری اسلامی ‌ایران باشد و ایده‌های دیجیتال رضوی این بخش به منظور حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه تولید و فعالیت‌های دیجیتال تاثیرگذار با موضوع رضوی ایجاد شده باشد.

وی اضافه کرد: از علاقه‌مندان و صاحبان ایده دعوت می‌شود طرح خود را در زمینه‌های نرم‌افزارهای تلفن همراه، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و دیگر فعالیت‌های دیجیتالی با موضوع رضوی ارائه کنند.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: طرح‌های دریافتی توسط دبیرخانه جشنواره در بخشی جداگانه داوری شده و به ایده‌هایی که خلاقانه، تاثیرگذار و قابل اجرا باشد جوایزی اهدا می‌شود.

وی در مورد شرایط شرکت در بخش ایده‌های دیجیتالی رضوی اظهار داشت: شکل و قالب طرح‌های ارسالی باید حداقل شامل بخش‌های مقدمه، ضرورت و اهمیت اجرای پروژه، طرح پروژه، شناسایی و بیان پروژه، اهداف، روش اجرا، بودجه‌بندی و خدمات باشد.

پرهیزگاری اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند طرح و ایده‌های دیجیتالی رضوی خود را در قالب‌های اعلام شده از طریق تارنمای شمس توس به نشانی portal.shamstoos.ir و وب‌سایت (ghazvin.shamstoos.ir) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی در خصوص جوایز منتخبین هم گفت: در هر بخش به نفرات اول تا سوم جوایزی داده می‌شود که رتبه اول: تندیس جشنواره به همراه، لوح تقدیر و 30 میلیون ریال وجه نقد، رتبه دوم لوح تقدیر و 25 میلیون ریال وجه نقد و رتبه سوم لوح تقدیر به همراه 15 میلیون ریال وجه نقد است.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار تا تاریخ پنجم اسفند است و شرکت‌کنندگان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به نشانی قزوین بلوار آزادگان چهار راه غیاث آباد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین دبیرخانه ششمین جشنواره سراسری تولید محتوای رضوی در فضای مجازی مراجعه کنند.