به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا از خرم آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، امروز (3 اسفند) در مراسم تجلیل از خادمین عتبات عالیات لرستان، افزود: مهم‌ترین فلسفه زیارت تجدید عهد و پیمان است.

وی با تقدیر از خادمان پیاده‌روی اربعین حسینی، افزود: به حمدالله پیاده‌روی اربعین حسینی به یک فرهنگ عمومی در بین مردم مسلمان و حتی غیر مسلمان تبدیل شده است.

آیت‌الله میرعمادی، اظهار داشت: هر سال شاهد هستیم که مردم غیر مسلمان هم خطرات سفر را به جان خریده و با علاقه خاصی در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که در فرهنگ دینی زیارت و شخص زائر از مقام والایی برخوردار است، افزود: معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی را می‌توان از دستاوردهای زیارت و پیاده‌روی اربعین حسینی دانست.

نماینده ولی فقیه در لرستان، کسب معرفت و بصیرت را راه مقابله با توطئه‌های دشمنان دانست و بیان کرد: امروز دشمنان در قالب توطئه‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به اسلام و جدا کردن مردم از ارزش‌های دینی و مذهبی هستند.

آیت‌الله میرعمادی، خاطرنشان کرد: شناخت امامت و سیره و منش ائمه معصومین (ع) مهم‌ترین راه کسب معرفت و مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

وی با تاکید به این‌که امام‌شناسی دین انسان را کامل می‌کند، تصریح کرد: شناخت صحیح امامت انسان را از سرگردانی نجات می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان، با تقدیر از زحمات خادمان اربعین حسینی، افزود: خدمت به زائران حسینی اجر و ثواب زیادی دارد.

آیت‌الله میرعمادی، با بیان این‌که خادمین حسینی در روز قیامت با ائمه محشور خواهند شد، اظهار کرد: در موکب‌های خدمت به زائران، باید خالصانه و به دور از ریا به زائران خدمت‌رسانی شود.