به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، این پروژه تلفیقی است از میراث هنری ماندگار و اجرای عملیات عمرانی به شیوه‌های نوین که چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. این پروژه خود به تنهایی یکی از زیباترین عملیات‌های عمرانی حرم مطهر به شمار می‌رود.
مهندس ضیاء مجید الصائغ مدیر قسمت پروژه‌های مهندسی حرم مطهر و ناظر اجرای این پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه جهانی الکفیل گفت: عملیات اجرای کاشی کاری و اجرای نقوش اسلامی باب‌القبله حرم مطهر حضرت عباس (ع) با وجود نیاز به دقت بالا در مراحل مختلف اجرا پیشرفت چشمگیری داشته است و این پروژه بخشی از پروژه طرح توسعه حرم مطهر و تسقیف آن به شمار می‌رود.
وی در ادامه از اتمام مراحل ذیل این عملیات عمرانی خبر داد:
    - اتمام اجرای طاق‌های ورودی حرم مطهر از سمت باب‌القبله به تعداد شش طاق بزرگ که درون کادری کاشی‌کاری شده با کاشی کربلائی قرار گرفته‌اند. بر فراز این طاق‌ها سه طاق دیگر ساخته شده است که در داخل آن‌ها نوارهای کاشی‌کاری شده و کتیبه قرآنی وجود دارد.
    - پایان عملیات کاشی‌کاری داخل طاق‌ها با کاشی کربلائی منبت و معرق کاری شده با طلا. این نوع کاشی برای اولین بار در ورودی‌های حرم مطهر استفاده می‌شود.
    - اتمام نصب سازه‌های فلزی مربوط به نقوش، مقرنس‌ها و گنبدهای طرح.
    - انجام بخشی از عملیات نصب مقرنس‌های طرح.
    - کاشی‌کاری روی مقرنس‌های طرح.
الصائغ در پایان از انجام فعالیت‌های دیگری مرتبط با این پروژه به صورت موازی خبر داد.
لازم به ذکر است پروژه باب‌القبله حرم مطهر حضرت عباس (ع) در قالب پروژه طرح توسعه و تسقیف حرم مطهر تعریف گردیده است. پروژه درب‌های حرم مطهر از لحاظ طرح و نقش‌ها نسبت به قبل بسیار متمایز و ویژه است و ظرفیت بیشتری برای پذیرش زائر خواهد داشت.