به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، در ابتدای این مراسم رئیس اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، تصریح کرد: با توجه به همزمانی ایام فاطمیه و قرار گرفتن در معنوی‌ترین مکان، این انتخاب بزرگ بدون تردید نشات گرفته از عنایات و توجهات اهل‌بیت (ع) است.
حسن غلامپور افزود: اسلام دینی است که همه به آن نیاز دارند و افراد بی‌شماری هستند که هنوز آن را نیافته‌اند و به دنبال آن می‌گردند.
وی افزود: در آموزه‌های دین اسلام فرد تازه مسلمان همچون انسان تازه متولد شده‌ای است که عاری از هر گونه گناه و ناپاکی است و شما در این لحظه همچون کودکی تازه متولد شده هستید که مورد توجه خاص ربوبیت قرار گرفته‌اید.
این بانوی تازه مسلمان که در مقطع دکتری هنر اسلامی ایرانی و در رشته نسخ خطی و شاهنامه‌شناسی تحصیل می‌کند، گفت: پس از سال‌ها پژوهش و تحقیق و به دور از هر گونه تعصب، دین ناب و اصیل اسلام را از برترین و کامل‌ترین دین‌ها یافتم.
این بانوی تازه مسلمان تصریح کرد: خوشبختانه بیشتر اساتید ما اذعان دارند که اسلام دین خشونت و ترور نیست و بسیاری از آنان تحت تأثیر فرهنگ، دین و معماری اسلام قرار گرفته‌اند.
او افزود: اسلام دینی است که در سراسر جهان نفوذ پیدا کرده و توانسته تفکرات و باورها و ارزش‌های خود را در بین ملل و مردم ترویج دهد و توانسته در طول چند قرن تمدنی عظیم و بی‌نظیر را در منطقه وسیعی از جهان به وجود آورد.
وی همچنین با اشاره به هجمه‌های غرب علیه مسلمانان تصریح کرد: متاسفانه اکثر کشورهای اروپایی در برابر مسأله حجاب و پوشش زنان مواضع سخت‌گیرانه‌ای دارند و مسلمانان را تحت فشارهای سختی قرار داده‌اند.
این بانوی انگلیسی تصریح کرد: اما با توجه به تمام این فشارها آزادانه حجاب را برگزیدم زیرا به خدا اعتقاد دارم.
او معماری مسجد گوهرشاد را سرشار از شکوه و عظمت هنرمندان مسلمان دانست و افزود: هنر کاشی‌کاری، آیینه‌کاری و خطاطی این بنا تجلی هنر ناب مسلمانانی است که آثار خود را وقف دین و اسلام کردند.
او افزود: در مورد امام رضا (ع) مطالعه اندکی داشته‌ام اما بسیار علاقه دارم تا نسبت به ایشان تحقیق کنم.