به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، نشأت عبدالسمیع زارع، خطیب مصری به دلیل سفر بدون مجوز به عراق و زیارت مراقد اهل‌بیت علیهم‌السلام در این کشور، تحت بازجویی قرار می‌گیرد.
محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر ضمن اعلام خبر بازجویی از نشأت زارع، امام و خطیب اوقاف استان «دقهلیه» این کشور، وی را از ارائه خطابه، تدریس دروس دینی در مساجد و امامت مردم در نماز جماعت منع کرد.
در بیانیه‌ای که از سوی وزارت اوقاف مصر منتشر شده، آمده؛ زارع نماینده الازهر و وزارت اوقاف و هیچ سازمان رسمی در مصر نبوده و هر کس که خود را به این سازمان‌ها نسبت دهد و یا بدون مجوز ادعای نمایندگی از آن‌ها را داشته باشد، به شدیدترین وجه مجازات می‌شود.
 وزارت اوقاف مصر همچنین، از کارکنان خود خواست هر دعوت خارجی را بدون مجوز پاسخ نگویند و تاکید کرد: هر کس که با این دستور مخالفت کند به کمیته انضباطی معرفی و حکم انفصال او از خدمت صادر خواهد شد.
یادآور می‌شود، شیخ نشأت زارع اخیرا در قالب هیئتی از علما و قاریان به عراق سفر کرده بود و از مراقد اهل‌بیت (ع) در شهرهای مختلف این کشور بازدید کرد.
وی همچنین، در همایشی که به همت آستان مقدس امام حسین (ع) با عنوان «همزیستی مسالمت‌آمیز و نقش مرجعیت، بسیج مردمی، نیروهای امنیتی و آستان‌های مقدس در حفظ امنیت و وحدت عراق» برگزار شد، شرکت کرد.
شیخ نشأت طی سخنانی در این همایش با بیان این‌که همزیستی مسالمت‌آمیز در شرایط کنونی به ضرورتی برای همه مذاهب و ملت‌ها تبدیل شده است، تاکید کرد: همه عالمان دینی موظفند، فرهنگ اعتدال و میانه‌روی و روحیه محبت که دین اسلام بر پایه آن استوار است را تبلیغ کنند.
سفر اخیر یک هیئت از عالمان دینی مصر به عراق و زیارت مراقد اهل‌بیت‌ (ع) در این کشور نیز واکنش‌های بسیاری را در پی داشت به گونه‌ای که الازهر و وزارت اوقاف مصر که همواره مدعی وحدت اسلامی هستند، ضمن محکوم کردن این سفر، از بازجویی اعضای این هیئت خبر دادند و این سفر همچنین، خشم سلفی‌های مصر را نیز برانگیخت.