به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، به نقل از نون، دکتر مهندس «رمزی حبیب صنبر» تاجر فلسطینی‌تبار مقیم فرانسه، یک نسخه خطی نادر چاپ شده با طلا بر روی ورقی از برنج که با طلا تزیین شده است، به آستان مقدس امام حسین (ع) اهدا کرد.

دکتر رمزی حبیب صنبر در مصاحبه ویژه با خبرنگار خبرگزاری نون هنگام بازدید از آستان مقدس امام حسین (ع) نسبت به طرح‌های توسعه‌طلبانه در کربلا ابراز علاقه کرد و گفت: این طرح‌ها با دستاوردهای متمایزش این شهر مقدس را در صدر جهان برای جذب زایر قرار می‌دهد.

صنبر افزود در صدد است تا در طرح‌های صنعتی و نفتی و برخی کارها در فرودگاه کربلای معلی مشارکت کند.

وی ادامه داد: این برای نخستین بار است که پس از 30 سال از عراق دیدن می‌کند و توانایی و امکانات بسیار قوی برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد.

این تاجر فلسطینی گفت: مهمترین چیز در کربلا، روح طیب و پاک ساکنان آن در استقبال از غریبه‌هاست.

صنبر با اشاره به اهدای یک هدیه نادر به موزه امام حسین (ع) گفت: این نسخه خطی، هدیه ویژه‌ای است که تقدیم کرده است و بر روی آن جمله کوچکی نوشته است اما معنی عمیقی دارد.

وی علاقه خود را به پروژه‌های توسعه در کربلا ابراز کرد و آن را به عنوان یک جبهه جهانی با موفقیت‌های ویژه و Sorouh برای جذب بازدیدکنندگان ابراز کرد. او در پروژه‌های صنعتی و نفتی و برخی کارها در فرودگاه کربلا شرکت می‌کند. این اولین بار است که پس از 300 سال از عراق بازدید کرد.

صنبر تاکید کرد: از این نسخه خطی طلا تنها 10 مورد در سراسر جهان وجود دارد که این نسخه یکی از آن‌هاست.