به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا به نقل از خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همایش تجلیل از 200 تن از مبلغان حوزه علمیه خراسان که به مراسم اربعین حسینی اعزام شده بودند با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین نجم‌الدین طبسی، استاد حوزه علمیه قم و محقق برجسته فرق و ادیان و روحانیون و طلاب مدارس علمیه در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام محمد فردوسی‌پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که امسال اعزام مبلغین به مراسم اربعین از منظر کمی و کیفی، مناسب بوده است، گفت: با وجود مشکلات و موانعی از جمله عدم زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع) توسط برخی از مبلغین، برنامه‌ریزی‌ها به نحو احسن پیش رفت و مجموعه در زمان پیش‌بینی شده به کشور بازگشتند.

وی تأکید کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در سال آینده به شکلی منسجم و دقیق‌تر در عرصه‌های بین‌المللی و نه تنها در اربعین، حضور پیدا کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز ادیان و اسلام از هفته‌های گذشته کار خود را شروع کرده‌اند و در آینده با فراگیری زبان‌های خارجه توسط مبلغین، حضور و کمک بهتری در عرصه بین‌الملل خواهیم داشت.

شایان ذکر است، از بین یک هزار و 500 مبلغی که برای مراسم اربعین ثبت‌نام کرده بودند، 200 مبلغ شامل 160 مرد و 40 زن به مراسم اربعین اعزام شدند.