به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا به نقل از سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه؛ سردار محمد یوسف وزیر امور دینی و مذهبی پاکستان با قبول مشکلات پیش روی زائرین گفت: به زائرین مقامات مقدسه در ایران و عراق مانند عازمین حج و عمره خدمات ارائه خواهد شد.

در جلسه‌ای که به منظور رسیدگی به مشکلات امنیتی و خدماتی پیش روی زائرین عتبات عالیات ایران و عراق برگزار شد وزیر امور دینی و مذهبی پاکستان با پذیرش این مشکلات تاکید کرد که این وزارتخانه تمام سعی خود را برای حل این مشکلات و فراهم کردن خدمات به زائرین انجام خواهد داد.

سردار محمد یوسف گفت: زیارت مقامات مقدسه در ایران و عراق مانند حج و عمره آسان خواهد شد و به زائرین مانند عازمین حج و عمره خدمات ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: در این راستا با مقامات فدرال و ایالت بلوچستان در حال رایزنی هستیم و در صدد آنیم که با راه‌اندازی سیستمی مانند اعزام به حج و عمره، خدمات‌رسانی به زائرین را روز به روز بهتر کنیم.

در این جلسه علاوه بر وزیر امور مذهبی پاکستان؛ ناصر خان جنجوعه، مشاور امنیت ملی پاکستان، دبیر فدرال امور مذهبی خالد مسعود چوهدری، معاون وزارت خارجه شاہ محمد جمال، مسئولین دولت ایالت بلوچستان و تعدادی از علمای شیعه حضور داشتند.

لازم به ذکر است که به دلیل این‌که تعداد قابل توجهی از زائرین پاکستان از راه‌های زمینی به سمت ایران و عراق سفر می‌کنند همیشه با مشکلات و تهدیدات امنیتی در راه‌ها و کمبود امکانات در مرز و عدم همکاری مراکز دولتی مواجه هستند و گروه‌ها و احزاب شیعی همیشه از دولت خواستار رفع این مشکلات بوده‌اند.