به گزارش کرب‌وبلا، خانم سیده یاسمن باروتیان از جمله جوانان این مرز و بوم است که با هدف ارتقا و بهبود فرهنگ جامعه در قالب فرهنگ‌سازی، با حمایت از فعالیت‌هایی آمیخته با عقلانیت و تعلق خاطر به اهل‌بیت علیهم‌السلام در قالبی نو و مبتکرانه تلاش می‌کند. مجموعه فعالیت‌های وی و دوستانش با عنوان «پروزه نذر فرهنگی» با همکاری موسسات مردمی و خیریه‌ها و از جمله مجمع دوستداران امام حسین علیه‌السلام، مجموعه فرهنگی هنری زیتون و کمپین جهانی «who is hussain» انجام می‌گیرد.

در پروژه نذر فرهنگی کارهای بزرگ فرهنگی انجام می‌شود. در این پروژه، تیمی از خادمان امام حسین (ع) کنار هم جمع شده و با ایده‌های نو و خلاقانه کمک‌ها و حمایت‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و به مصارف تعیین شده در قالب‌های مختلف می‌رسانند. حمایت از کودکان سرطانی، حمایت از کودکان بی‌پناه، تهیه افطاری برای افغانستانی‌های مقیم پایتخت، تهیه اقلام مورد نیاز برای هموطنان زلزله‌زده کرمانشاه و... بخشی از فعالیت‌های این تیم فرهنگ‌ساز در پروژه نذر فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار سایت کرب‌وبلا، جدیدترین پروژه نذر فرهنگی، حمایت از «صندوق قرض‌الحسنه زیارت» است. بر خلاف بسیاری صندوق‌های حمایتی که تلاش می‌کنند نیازهای جسمی افراد کم‌بضاعت را تامین کنند، بیماری‌هایشان را درمان کنند، سرپناه برایشان فراهم سازند و یا به سایر اموری که لازمه حیات جسمی یک انسان است، رسیدگی کنند، این صندوق به یکی از نیازهای روحی انسان‌ها می‌پردازد و با رفع موانع دنیوی، امکان وصال مرید به مراد را فراهم می‌سازد. در حقیقت این صندوق با دادن وام‌های قرض‌الحسنه، زمینه سفر کسانی را که تا کنون امکان رفتن به عتبات عالیات را نداشتند، مهیا می‌سازد. در این راستا، تیم پروژه نذر فرهنگی تلاش می‌کند در برنامه یک ساله حمایتی خود از این صندوق، با ایده‌ها و برنامه‌های مختلف از جمله تبلیغات، طراحی وبسایت و... پیام این صندوق را هم به کسانی که نیازمند کمک این صندوق هستند و هم کسانی که تمایل دارند از این صندوق حمایت مالی کنند، برساند.

مصاحبه تفصیلی کرب‌وبلا با خانم باروتیان، به زودی منتشر خواهد شد.