به گزارش کرب‌و‌بلا، به نقل از ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، لبیک، محمد زارع گفت: دانشجویان مشمول جهت دریافت مجوز خروج از کشور برای زیارت عتبات عالیات نیازی به سپردن وثیقه نقدی ندارند.

وی تاکید کرد: دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند اگر در قرعه کشی انتخاب شوند تنها با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و تعهد نامه محضری می‌توانند برای زیارت عتبات اقدام کنند. پذیرفته شدگان در قرعه کشی پس از ثبت نام نهایی باید مدارک خود را به استان محل تحصیل خود ارائه دهند تا روند صدور مجوز خروج از کشور توسط سازمان وظیفه عمومی آغاز شود.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: دانشجویانی که از طریق ستاد به عتبات عالیات اعزام شوند با ضمانت ستاد مجوز خروج از کشور را دریافت می کنند و ضمانت این ستاد کفایت خواهد کرد لذا نیازی به ارائه وثیقه نقدی نخواهند داشت.

زارع ادامه داد: متقاضیان زیارت عتبات باید از معافیت تحصیلی برخوردار باشند و در صورت اتمام سنوات تحصیلی امکان اخذ مجوز خروج از کشور برای آنها وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اخذ مجوز خروج از کشور در دوره های قبل عتبات دانشگاهیان گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در اربعین سال جاری با همکاری سازمان وظیفه عمومی ناجا و بسیج دانشجویی بیش از 41 هزار مجوز خروج از کشور برای دانشجویان صادر کرد.