به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از خانه ملت؛ علاءالدین بروجردی در دیدار سفیر عراق در خصوص روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عراق با یادآوری افزایش سالیانه تعداد علاقمندان به حضور در راهپیمایی اربعین حضرت اباعبدالله، گفت: در سال جاری با تمهیدات ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور و همه ارگان‌های مرتبط با راهپیمایی اربعین تعداد علاقمندان به حضور در این راهپیمایی افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویزا به عنوان شرط ورود به عراق، تصریح کرد: از سوی دیگر با وجود مشکلات ویزای 2 و نیم میلیون داوطلب برای عزیمت در مدت کوتاه، سفارت عراق و شخص سفیر نقش بسیار مهمی را در هماهنگی با مسئولان مربوطه جمهوری اسلامی ایران ایفا نمودند.

وی افزود: در تسهیل شرایط؛ علاوه بر 4 نمایندگی رسمی و ثابت عراق در جمهوری اسلامی ایران یعنی سفارت عراق و سر کنسولگریی‌های این کشور، 13 دفتر هم در استان‌ها و شهرهای مختلف برای تسهیل صدور روادید با اعتبار 3 ماهه و حق اقامت یک ماهه در کشور عراق تدارک دیدند؛ بنابراین برای 2 میلیون و 350 هزار زائر ویزا صادر شد.

بروجردی یادآور شد: با توجه به روابط بسیار حسنه و ویژه جمهوری اسلامی ایران و کشور همسایه اسلامی عراق، امیدواریم در آینده شاهد لغو روادید میان دو کشور باشیم تا بتوان تسهیلات ویژه و شرایط سهل‌تری برای علاقمندان به زیارت عتبات مقدسه در عراق را فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: روابط بسیار حسنه و دوستانه دو کشور همسایه امروز در بهترین شرایط قرار دارد، لذا به زعم خود از زحمات سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران آقای «راجح الموسوی» تشکر و قدردانی می‌کنم.