به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از حوزه، اعضای پارلمان ترکیه، نهضت امام حسین علیه‌السلام را درسی برای تمامی مسلمانان جهان دانستند و بر ضرورت ترک درگیری‌های طایفه‌ای و نژادپرستانه و اقتدا به انقلاب امام حسین (ع) تاکید کردند.
«نهمد غالب انصاری اوغلو» نماینده پارلمان با هیئت همراه به زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) مشرف شد.
وی گفت: ما همراه با داستان‌های مصیبت و حزنی که اهل‌بیت (ع) متحمل آن شدند، تربیت شدیم و رشد کردیم. این مسأله عبرتی برای ماست که باید در زندگی از آن بیاموزیم، به همین خاطر به حرم امام حسین (ع) آمدیم تا از نزدیک این عظمتی که خداوند به این مرد انقلابی و رهبر بزرگ داده است، مشاهده کنیم.
انصاری اوغلو افزود: به اعتقاد من این مصیبتی که 1400 سال از آن می‌گذرد و شهادت امام حسین (ع)، درسی برای تمامی مسلمین جهان است و همگی می‌توانند از آن درس بگیرند.
انصاری اوغلو بر ضرورت التزام به آموزه‌های دین اسلامی حنیف، ترک درگیری‌ها و اختلافات طایفه‌ای و نژادی و اقتدا به نهضت امام حسین (ع) اشاره کرد و به کنار گذاشتن گرایش‌هایی که برخی از مردم با آن و از طریق کشتار، آواره کردن و اشغال شهرها، چهره اسلام را مخدوش می‌کنند، تاکید کرد.
عضو پارلمان ترکیه اشاره کرد: از آثار تاریخی موزه امام حسین (ع) بازدید کردیم و زیبایی عمارت اسلامی که حرم مطهر با آن بنا شده را مشاهده کردیم.