به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ابنا، میر مسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا در مورد اخبار منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر گم شدن برخی از اتباع ایرانی در عراق در جریان برگزاری اربعین حسینی و انتشار عکس‌هایی از آن‌ها در فضای مجازی اظهار کرد: در زمان برگزاری این مراسم مجموعه‌ای از نمایندگی‌های ایران در عراق، شهرداری و عتبه مقدسه موضوع گم‌شدگان را پیگیری می‌کردند و از دیگر سو تعدادی از راهنماهای زوار و کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در نقاط مختلف عراق به خصوص در مسیر نجف و کربلا و همچنین در این دو شهر مستقر شده بودند و به زوار خدمات ارائه می‌کردند. تعداد زیادی از زوار به خاطر پیگیری وضعیت گم‌شدگانشان به این افراد مراجعه کردند و خوشبختانه به نتایج خوبی دست پیدا کردند.
این دیپلمات ارشد ایرانی در عراق افزود: آمار روزانه مراجعه به این کیوسک‌ها به بیش از هزار نفر می‌رسید و همان‌طور که اشاره کردم تعداد زیادی از گم‌شدگان به خانواده‌ها و یا کاروان‌هایشان ملحق شدند. برای 700 نفر از گم‌شدگان نیز که به صورت تنها سفر کرده بودند و نتوانستیم کاروانی برای آن‌ها پیدا کنیم اتوبوس‌هایی را گرفتیم و آن‌ها را به کشور منتقل کردیم.
وی ادامه داد: در این ارتباط بر اساس آخرین آماری که مربوط به چند روز اخیر است، 20 درخواست از نمایندگی‌های داخل به تمامی نمایندگی‌های ایران در عراق ارسال شده است و از ما خواسته شده که وضعیت این زوار را پیگیری کنیم.
سرکنسول ایران در کربلا گفت: البته باید به این موضوع توجه داشت که با توجه به اعتبار 30 روزه روادید اربعین حسینی ممکن است برخی از زائران از نجف و کربلا به سامرا و دیگر اماکن مقدس عراق سفر کرده باشند و نباید در مورد وضعیت آ‌ن‌ها نگرانی داشت.