به گزارش کرب‌و‌بلا، علی‌رضا قزوه، شاعر و نویسنده در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره حضورش در راهپیمایی اربعین امسال اظهار کرد: من در سال‌های گذشته هم تجربه حضور در مراسم اربعین را داشتم و پیش از این حتی سفرهای دشوارتری را پشت سر گذاشتم و این بار راحت‌تر بود. این سفر در هر مرتبه‌اش با وجود کوتاهی می‌تواند تاثیرات بسیار بالایی داشته باشد. هنرمندان کاروان «چهل‌چراغ» در همین مدت با گفت‌و‌گوهایی که انجام دادند و یا پست‌هایی که در صفحات مجازی گذاشته‌اند، تاثیر خوبی به جا گذاشتند. سفر پرهزینه‌ای هم نبود و همه چیز طبق برنامه پیش رفت و دوستان هنرمند و عزیزی در شاخه‌های مختلف هنری و ادبی با ما همراه بودند که لذت بردیم.

قزوه پیشنهاداتی هم برای گستردگی فضای کاروان حسینی بدین شرح ارائه کرد: با توجه به ضرورت جامعه، بیشتر هنرمندان کاروان را اهالی سینما تشکیل می‌دادند و 2 شاعر هم حضور داشتند، اما پیشنهادم این است که نویسندگان و سفرنامه‌نویسانی در سال‌های آینده در کاروان «چهل‌چراغ» باشند تا این واقعه عظیم را به نگارش درآورند. من هم سفرنامه این کاروان را نوشته‌ام و به زودی در نشریات منتشر می‌کنم و شاید آن را به شکل کتابچه‌ای درآورم.

وی افزود: پیشنهاد این است که این‌گونه کاروان‌های هنری در مراسم‌های مذهبی و برنامه‌های مانند اربعین حسینی بیشتر شوند و «چهل‌چراغ» همچنان در سال‌های آینده چنین سفری را تدارک ببیند. چون این‌گونه سفرهای هنرمندان خیلی در جامعه تاثیرگذار است و حتما مردم و به خصوص جوانان از این هنرمندان گرامی الگو می‌گیرند، البته به نظرم اگر در سال‌های آتی طوری برنامه‌ریزی شود که به شکل مساوی از هنرمندان شاخه‌های مختلف و ادیبان و فرهیختگان استفاده شود، بهتر است تا همه هنرمندان از این اجتماع بزرگ بشری بهره‌مند شوند.

شاعر آثار آئینی و انقلابی درباره نحوه مواجهه‌اش با هنرمندان رشته‌های مختلف در کاروان زیارتی «چهل‌چراغ» گفت: با توجه به این‌که چندان با سینما ارتباط ندارم، دوستانی مانند کوروش سلیمانی و یا عمار تفتی را پیش از این سفر نمی‌شناختم و بعدا که با آن‌ها آشنا شدم، دیدم چه انسان‌های خوبی هستند. با این توضیح باید اضافه کنم خوشبختانه ارتباط خوبی با هنرمندان کاروان داشتیم و مزیت دیگر این سفر، آشنایی و هم صحبتی ما با یکدیگر بود و خیلی خوب بود که اهالی هفت هنر در کنار هم قرار بگیرند و امسال هم با دوستان مختلف صحبت‌های خوبی داشتیم و امیدوارم ثمرات سفر اربعین برای همه هنرمندان پابرجا بماند.
قزوه در پایان، سفر اربعین را متفاوت دانست و تاکید کرد: سفر کربلا با همه سفرها متفاوت است و اگر ده‌ها بار هم برویم باز هم تازه است، چون سفر روحانی است و سفر به سرزمین نور است.